piątek, 5 stycznia 2018

Odnaleziony

"ODNALEZIONY" - Harlan Coben 



Są rzeczy, o których lepiej nie wiedzieć



MORDERSTWO
TAJEMNICA
INTRYGI


"Minęło osiem miesięcy od tragicznej śmierci ojca Mickeya.

Osiem miesięcy kłamstw, przemilczeń i pytań bez odpowiedzi.

Chłopak wciąż wierzy, że wypadek samochodowy, w którym ojciec podobno zginął, był jedną wielką mistyfikacją. Ekshumacja zwłok tylko utwierdza go w tym przekonaniu.

Mickey próbuje dociec prawdy o ojcu, ale prowadzi jeszcze dwa niezależne śledztwa. Jedno dotyczy afery dopingowej w szkolnej drużynie koszykówki. Drugie – zaginięcia chłopaka jego przyjaciółki Emy. Chłopaka, który być może w ogóle nie istnieje."
- opis Wydawcy 

"Odnaleziony" to trzecia część w trylogii z Mickeyem Bolitarem w roli głównej. O dwóch poprzednich częściach już pisałam na blogu - "Schronienie" i "Kilka sekund od śmierci". W tej chwili jestem już po przeczytaniu całej trylogii i spróbuję zawrzeć w tej recenzji całą moją opinię nie tylko o "Odnalezionym", ale również o całej trylogii.


O całej trylogii Harlana Cobena mogę powiedzieć to samo co pisałam już przy okazji opinii o dwóch poprzednich częściach. Są to książki bardzo wciągające o rozbudowanej, wielopoziomowej fabule. Myślę, że jest to idealny pakiet dla osób, które dopiero chcą zacząć swoją przygodę z tym autorem czy ogólnie z tego typu książkami. A także świetnie sprawdzą się dla młodzieży, ponieważ główni bohaterowie są nastolatkami, a więc wspólny język na pewno ze sobą odnajdą. Dodatkowo chcę wspomnieć o tym, że książki te choć widnieje na ich okładkach napis - thriller, są tylko taką namiastką tego gatunku. Moim zdaniem ta trylogia każdego zainteresuje, a jednocześnie nie zbuduje wokół siebie mocnej grozy. Oczywiście - odnajdziemy na kartach tych książek elementy thrillera, ale jako, że są to pozycje adresowane do młodszych czytelników to thriller ten jest dostosowany do wieku odbiorów.


"Odnaleziony" to trzecia część w trylogii, a więc wydaje się, że powinna być ostatnią, ale czy tak będzie do końca to nie jestem pewna. Nie tylko ja odnoszę takie wrażenie, że autor zakończył tę książkę w taki sposób, aby zaspokoić ciekawość czytelnika, ale jednocześnie pozostawił sobie otwarte drzwi do tej historii i bohaterów. Tak więc z samego zakończenia jestem troszeczkę mniej zadowolona niż z całej książki. Pewne rzeczy zostały jakby pominięte, a wątki niedokończone - w związku z tym ja chętnie przeczytałabym coś jeszcze od Harlana Cobena z Mickeyem w roli głównej.


W tej części Mickey Bolitar musi zmierzyć się nie tylko z rodzinną tajemnicą czy pogonią za swoim rzeźnikiem, ale również z dwoma innymi zagadkami, które oczywiście być może łączą się ze Schroniskiem Abeona. Jedna sprawa dotyczy afery dopingowej w szkolnej drużynie koszykówki, tej samej do której należy Mickey. Kolejna zagadka wiążę się z tajemniczym zniknięciem internetowego przyjaciela Emy. Razem z bohaterami czytelnik odkrywa nowe fakty i rozwiązując zagadki dochodzi do sedna głównej  sprawy, jaką jest śmierci ojca młodego Bolitara. 


Jestem totalnie zauroczona prozą Harlana Cobena, a więc "Odnaleziony" nie jest w tym przypadku wyjątkiem. Książkę przeczytałam bardzo szybko i z wielkim zaciekawieniem. Jak już wspominałam, Trylogia z Mickey'em Bolitarem jest świetnym rozwiązaniem dla każdego, kto odczekuje od książki szybkiej akcji i dobrze rozbudowanej fabuły.





Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data Wydania - 22.11.2017 
Liczba stron - 352 
Cykl - Trylogia  Mickey Bolitar [ 3 ] 


Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Zapraszam Was na moje media społecznościowe: 

1 komentarz:

  1. Dawno nie czytałam nic Cobena, będę musiała znów wrócić do jego powieści, może skuszę się na tę trylogię :)

    OdpowiedzUsuń