wtorek, 29 czerwca 2021

Narzeczona nazisty - Barbara Wysoczańska

 "NARZECZONA NAZISTY" - Barbara Wysoczańska 

Jest koniec sierpnia 1938 roku. Polka Hania Wolińska, na co dzień studentka germanistyki, jest damą do towarzystwa zamożnej niemieckiej hrabiny. Poznaje wnuka swojej pracodawczyni, hrabiego Johanna von Richter. W młodych rodzi się wzajemna fascynacja. W rodzinnej posiadłości von Richterów w Monachium, Polka naocznie styka się z hitlerowskim fanatyzmem, który ogarnia całe Niemcy.

- opis Wydawcy


Okres letni to czas kiedy mam ochotę sięgać po książki młodzieżowe i literaturę obyczajową. To czas, gdy chcę odpocząć od trudnych tematów w thrillerach i kryminałach. Tym razem zdecydowałam się na książkę Barbary Wysoczańskiej - "Narzeczona nazisty". 

Przed lekturą "Narzeczonej nazisty" wiedziałam tylko tyle ile powiedział mi tytuł oraz to, że jest to debiut autorki. Wszyscy jednak zapewniali, że jest to niezwykle udany debiut, którego naprawdę można zazdrościć. Po przeczytaniu "Narzeczonej nazisty' nie mogę nie zgodzić się z tymi opiniami. Książka Barbary Wysoczańskiej bardzo mi się podobała. 

"Narzeczona nazisty" to historia o miłości Polki i Niemca. Taka miłość w czasach II Wojny Światowej była delikatnie mówiąc niezbyt mile widziana. Jednak naszym bohaterom udało się przetrwać, ponieważ oboje walczyli o tę miłość. Mimo wszystko nie był to związek idealny a młodzi coraz częściej musieli mierzyć się z trudnym wyborem - miłość do ukochanej osoby czy do kraju? Uczucie czy narodowa moralność nakazująca walczyć z wrogiem? Naszymi bohaterami są Hania Wolińska oraz hrabia Johann von Richter. Poznajcie ich historię. 

Książka Barbary Wysoczańskiej liczy prawie 600 stron, a przeczytałam ją w ciągu jednego dnia. Już od pierwszej strony byłam nią zaciekawiona i nie mogłam się doczekać aż Hania w końcu spotka Johanna, a tym samym ja jako czytelniczka także go poznam. Byłam ciekawa czy będzie to mężczyzna, którego polubię od razu, czy będzie zaprzeczeniem tego co mówi się o Niemcach czy wręcz przeciwnie. "Narzeczona nazisty" jest powieścią rozbudowaną, ale z bardzo dobrze nakreślonymi bohaterami. W każdym momencie wiemy o kim czytamy i co się dzieje, naprawdę trudno jest się pogubić. Jak już wspominałam książka jest dość gruba i zawiera wiele wątków, ale trudno się temu dziwić skoro autorka zdecydowała się przedstawić nam historię Hani i Johanna na przestrzeni kilkunastu lat. Warto wspomnieć o tym, że autorka bardzo lubi dokładne opisy i na kartach "Narzeczonej nazisty" znajdziemy ich naprawdę sporo. Mnie to nie przeszkadzało, ale wiem, że nie każdy czytelnik lubi opisy. 

Książka Barbary Wysoczańskiej bardzo mi się podobała, byłam bardzo zaintrygowana historią bohaterów i przejęta ich losem. To nie prawda, że o II Wojnie Światowej napisano już wszystko, a ta książka jest tego przykładem. 



Wydawca - Wydawnictwo Filia 
Data wydania - 30.06.2021
Liczba stron - 584 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Filia! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz