poniedziałek, 18 lipca 2022

Tajemnice Fleat House - Lucinda Riley

 "TAJEMNICE FLEAT HOUSE" - Lucinda Riley 

Kiedy w internacie Szkoły Świętego Szczepana umiera jeden ze starszych uczniów, wszystko wskazuje na to, że nie doszło do przestępstwa. Wpływowy ojciec chłopca domaga się jednak wszczęcia śledztwa.


Prowadzenie dochodzenia zostaje powierzone młodej błyskotliwej detektyw Jazz Hunter, która ma za sobą bardzo ciężki rok. Czeka ją trudne zadanie, choćby dlatego, że nie jest w stanie wykrzesać w sobie sympatii dla ofiary. Ale przede wszystkim dlatego, że osoby, z którymi rozmawia, wyraźnie coś przed nią ukrywają. I Jazz czuje, że nie chodzi im tylko o chronienie dobrego imienia szkoły.
- opis Wydawcy 

Przyznaję, że wcześniej nie miałam okazji czytać książek Lucindy Riley. Słyszałam jednak o jej twórczości same pozytywne opinie. Bardzo chciałam spróbować czegoś spod pióra autorki i padało na jej najnowszą, wydaną w Polsce powieść "Tajemnice Fleat House". 

Jak wiadomo Lucinda Riley znana jest z książek z gatunku literatury obyczajowe. "Tajemnice Fleat House" jest typowym przykładem kryminału. Na kartach książki poznajemy Jazz Hunter, panią detektyw, która bierze się za rozwiązanie zagadki śmierci jednego z uczniów prywatnej szkoły. Początkowo śmierć wydaje się nieszczęśliwym wypadkiem lub nawet samobójstwem, bowiem w krwi zmarłego znaleziono substancje, na którą był uczulony. Ojciec chłopaka bardzo nalega, aby temu zdarzeniu bliżej przyjrzała się policja. W ten sposób do szkoły Św. Szczepana trafia Jazz Hinter i rozpoczyna śledzctwo. Jest ono o tyle trudne, gdyż zmarły chłopał nie był lubiany ani przez uczniów ani nauczycieli, grono potencjalnych sprawców coraz bardziej się powiększa. Na kolejnych stronach znalezione zostają następne ciała, a pytań wciąż przybywa. Sprawa szkoły Św. Szczepana okaże się jedną z najtrudniejszych w karierze młodej Jazz. 

Sięgając po książkę Lucindy Riley spodziewałam się, że będzie ona w moim guście. Pomimo tego zaskoczyłam się tym jak bardzo ta książka mnie wciągnęła. Co prawda już sam opis idealnie wpisywał się w moje czytelnicze upodobania. Bardzo lubię książki, których akacja ma miejsce w szkole, w internecie, tam gdzie mamy do czynienia z pewnym zamkniętym kręgiem osób i gdzie oczywiście dochodzi do nieprzewidzianych zdarzeń. Wszystkie te elementy znalazłam w "Tajemnicy Fleat House". Dodatkowo styl pisania autorki jest niezwykle lekki i przyjemny. Połączenie stylu Lucindy Riley z wartką akcją dało naprawdę świetną powieść, którą przeczytałam w ekspresowym tempie. 

Wydaje mi się, że fanów twórczości autorki nie muszę przekonywać do sięgnięcia po "Tajemnice Fleat House". Jednakże mam nadzieję, że Ci z Was, którzy zastanawiają się i poszukują angażującej historii przeczytają najnowszą pozycję Lucindy Riley. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 1.06.2022
Liczba stron - 448 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz