środa, 2 listopada 2022

Znajdź ją - Lisa Gardner

 "ZNAJDŹ JĄ" - Lisa GARDNER 

Flora Dane podczas beztroskich wiosennych ferii na Florydzie zostaje porwana i prawie półtora roku jest więziona przez psychopatycznego sadystę. Cudem ocalona, przy wsparciu Samuela Keynesa, psychologa FBI specjalizującego się w pomocy ofiarom przestępstw, próbuje powrócić do normalnego życia, ale nawet po latach nadal ścigają ją demony.

Kiedy detektyw D.D. Warren zostaje wezwana na miejsce zdarzenia, zastaje zwłoki mężczyzny, który żywcem spłonął, i nagą młodą kobietę ze skrępowanymi rękami. Flora Dane, bo to właśnie ona jest podejrzana o podpalenie, twierdzi, że nieżyjący Devon Goulding był przestępcą seksualnym i działała we własnej obronie.

D.D. ma co do tego poważne wątpliwości i nie wie, czy ma traktować dziewczynę jak ofiarę, czy ogarniętą żądzą zemsty zabójczynię. Wie natomiast, że tylko ona może jej pomóc w śledztwie w sprawie Stacey Summers, studentki, która zaginęła przed trzema miesiącami.
- opis Wydawcy 

Lisy Gardner nie trzeba Wam przedstawiać, jak również głównej bohaterki, czyli Detektyw D.D. Warren. "Znajdź ją" to już moje ósme spotkanie z autorką i cyklem thrillerów z D.D. Z przyjemnością kontynuuję lekturę tego cyklu i zawsze sięgam po kolejne książki z pewnością, że będzie to dobrze spędzony czas. "Znajdź ją" nie okazała się pod tym względem wyjątkiem. 

Tym razem D.D. Warren musi zmierzyć się z nietuzinkową sprawą, w której trudno jednoznacznie stwierdzić czy ktoś jest ofiarą, czy wręcz przeciwnie. Flora Dane to kobieta, która przed laty padła ofiarą sadysty, który przez wiele miesięcy przetrzymywał ją wbrew jej woli i krzywdził. Dzięki ogromnemu szczęściu i pracy FBI udało jej się przeżyć. Po latach kobieta zostaje znaleziona wraz ze spalonymi zwłokami mężczyzny. Twierdzi, że owy mężczyzna chciał ją skrzywdzić, a ona jedynie się broniła. Czy D.D. Warren jej uwierzy? Czy dzięki Florze i informacjom, które posiada uda się jej uratować inną kobietę? 

Wspominałam już kiedyś o tym, że powroty do D.D. są jak powrót o ulubionej restauracji po remoncie. Niby znamy miejsce i obsługę, ale liczymy na nowe pozycje w menu. Tak właśnie mam z serią o Detektyw D.D. Warren. Każda nowa książka to nowe danie, które wiem, że będzie smaczne i warte czekania. Staram się nie myśleć o tym, że już coraz mniej tytułów z tej serii mi pozostało. Cieszę się sięgając po każdą książkę i mogąc ponownie zobaczyć się z D.D. 

Przyznaję, że każda z książek Lisy Gardner jest na swój sposób podobna. Te historie, choć różne fabularnie, są do siebie zbliżone poprzez konstrukcję. Tym razem autorka przedstawiła nam długodystansową relację między ofiarą i sprawcą. Bardzo skrupulatny portret psychologiczny Flory ukazał nie tylko jej przeszłość, ale też teraźniejsze obawy i problemy. Okazuje się, że są rzeczy, o których nie można zapomnieć bez względu, na czas który upłynął. Tematyka przedstawiona w książce "Znajdź ją" okazała się dla mnie interesująca i wciągająca. Podobnie jak w przypadku innych tytułów autorstwa Lisy Gardner czułam się zżyta z bohaterkami, zarówno z D.D. jak i Florą. Każdą z nich staram się na swój sposób zrozumieć i wejść w ich skórę. Oczywiście faktem jest, że nie każdy czytelnik utożsami się z problemami postaci książkowych, gdyż każdy z nas posiada różne doświadczenia. Ja na szczęście nie musiałam przeżywać tego co nasze bohaterki, ale starałam się je choć trochę zrozumieć. 

Książki Lisy Gardner są zawsze świetne i zawsze czuję się usatysfakcjonowana ich lekturą. "Znajdź ją" to kolejna część na mojej drodze do poznania całej serii o Detektyw D.D. Warren. Was ogromnie zachęcam do sięgnięcia po pierwszy tom serii jeśli jeszcze go nie znacie. Mam nadzieję, że spodoba Wam się tak samo jak i mnie. 



Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 28.09.2022 
Liczba stron - 448 
Cykl - Detektyw D.D. Warren [8] 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz