wtorek, 9 kwietnia 2019

Więcej niż pocałunek - Helen Hoang

"WIĘCEJ NIŻ POCAŁUNEK" - Helen Hoang 

[3 pierwsze rozdziały] 



Według trzydziestoletniej Stelli świat powinien rządzić się jedynie prawami logiki. Tworzenie algorytmów wydaje jej się zdecydowanie prostsze niż relacje z mężczyznami. Wizja bliskości budzi w niej niechęć, a na myśl o całowaniu robi jej się niedobrze. Trochę pod wpływem matki, trochę dla samej siebie postanawia to zmienić. Na pewno nie pomagają jej chorobliwe trudności z nawiązywaniem relacji. Czy to wina objawów zespołu Aspergera, czy może Stella tak po prostu ma?


Do wprowadzenia zmian w swoim życiu Stella zabiera się nietypowo. Chce „nauczyć się współżyć”, potrzebuje dobrego treningu. Uznaje, że do ćwiczeń najlepiej nada się profesjonalista, czyli wynajęty mężczyzna do towarzystwa. Tak poznaje Michaela. Plan lekcji, który wspólnie realizują, wychodzi znacznie poza całowanie. Ich biznesowy układ szybko zmienia swój charakter. Stella odkrywa, że w życiu najbardziej liczy się to, co wymyka się równaniom matematycznym.



„Więcej niż pocałunek” to brawurowy debiut Helen Hoang, która zainspirowana własnymi doświadczeniami stworzyła historię miłosną z motywami psychologicznymi i dawką subtelnie rozegranych wątków erotycznych.

- opis Wydawcy 

Jestem jedną z tych osób, które miały możliwość przeczytania trzech pierwszych rozdziałów książki "Więcej niż pocałunek". O tyle jest to ciekawe, że wydawnictwo Muza planuje wydać tę książkę dopiero na początku czerwca. Z chęcią zgodziłam się na przeczytanie tych kilkudziesięciu stron, aby przekonać się 'z czym to się w ogóle je'. I od razu pragnę zaznaczyć, że wpis ten jest tylko wpisem, nie jest to opinia o danej pozycji, ponieważ nie będę wypowiadała się na temat tego czy warto przeczytać powieść, której sama ledwie skubnęłam kilku rozdziałów. 

Co mnie przekonało do sięgnięcia po tę książkę? Głównie to, że pozycja ta została okrzyknięta najlepszą książkę Goodreads 2018. Pomyślałam, że skoro tak najlepsza to może rzeczywiście coś w niej takiego będzie. 

Podczas czytania trzech pierwszych rozdziałów książki "Więcej niż pocałunek" poznałam główną bohaterkę - Stellę, jej rodziców, kolegę z pracy i Michaela czyli mężczyznę, którego Stella wynajmuje. Ogólnie rzecz ujmując nasz postać kobieca ma problem z życiem uczuciowym i wśród rodziny uchodzi za starą pannę. Michael ma pomóc jej przełamać pewną barierę w kontaktach międzyludzkich oraz krótko mówiąc nauczyć ją miłości. Już po przeczytaniu tych kilkudziesięciu stron widzę, że książka ta zmierza w kierunku erotyku, nie wiem do jakiego stopnia. Ja tak średnio przepadam za taką literaturą czy tematyką w powieściach. Niestety już na tym etapie troszeczkę przeszkadzały mi te elementy i też nie polubiłam się z doborem słów autorki - zbyt dosadny, zbyt potoczny jak dla mnie. Jednak jest w tej książce coś mnie bardzo interesuje mianowicie nasza główna bohaterka cierpi na pewien rodzaj lekkiego upośledzenia, które na co dzień w ogóle nie jest widoczne. Zaciekawił mnie ten fakt i bardzo chcę się dowiedzieć jak to się dalej potoczy. Mam tylko nadzieję, że autorka rzeczywiście skupi się na Stelli, na jej wnętrzu, umyśle, że pokaże czytelnikom co dzieje się w głowie bohaterki. Póki co, po przeczytaniu kilkudziesięciu stron tej pozycji troszeczkę zaczynam mieć zdanie na temat naszej głównej postaci, ale ogromnie liczę, że dalsza część pozycji zmieni to moje zdanie. 

Uważam, że jeśli lubicie tego typu książki, opis Wam się spodobał to prawdopodobnie macie na co czekać. Premiera 5 czerwca! 


Wydawca - Wydawnictwo Muza 
Data wydania pełnej książki - 5.06. 2019 
Liczba stron (3-ech pierwszych rozdziałów) - 49 stron 

Za możliwość przeczytania pierwszych trzech rozdziałów na długo przed polską premierą książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Muza !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz