czwartek, 15 grudnia 2022

"Bombka. O dziewczynkach, które odmieniły święta" - Sibeal Pounder

 "BOMBKA. O DZIEWCZYNKACH, KTÓRE ODMIENIŁY ŚWIĘTA" - Sibeal Pounder 

Jak to się stało, że świat uwierzył, że Święty Mikołaj jest mężczyzną? Przecież to jedno wielkie nieporozumienie!


Blanche Claus jest sierotą. Mieszka pod jednym z londyńskich mostów i szczerze nienawidzi Bożego Narodzenia. Wszystko zmienia się, gdy w wigilijny wieczór spotyka staruszkę, która obdarowuje ją magiczną, czerwoną bombką z tańczącą w jej wnętrzu choinką. Wtedy w życiu Blanche pojawia się klacz Rudy i kochająca święta i bułeczki z bakaliami niezwykła dziewczynka o imieniu Rinki.
- opis Wydawcy 

Koniec listopada i początek grudnia to dla mnie czas, w którym zaczynam przygotowywać się do nadchodzących Świąt. Uwielbiam w tym czasie słuchać nastrojowych piosenek, oglądać klimatyczne filmy oraz przede wszystkim czytać książki, w których nie brakuje magii Świąt. Jedną z pierwszych pozycji, które ostatnio przeczytałam jest książka Sibeal Pounder "Bombka. O dziewczynkach, które odmieniły święta". 

Książka Sibeal Pounder to historia Blanch Claus, która pewnego dnia poznaje Rinki, drugą samotną dziewczynkę. Po jakimś czasie ich losy na nowo się splatają tym razem już na dłużej. W niedalekiej przyszłości Blanch trafia na biegun północy, spotyka chłopca o imieniu Santa oraz dziwne stworzenia, które raz są wróżkami, a innym razem eflami. Wszystko to prowadzi do niesamowitych rzeczy, o których świetnie się czyta. Bardzo mnie ta historia urzekła i uważam, że jest idealną historią o Świętym Mikołaju na miarę naszych czasów. 

Sięgnęłam po wyżeje wymienioną pozycję właściwie bez żadnych oczekiwań. Oczywiście przeczytałam jej opis, a więc miałam świadomość czego będzie dotyczyć fabuła. Jednakże dopiero podczas lektury zaczęłam odczuwać ogromną przyjemność z jej czytania. Zdałam sobie sprawę, że historia Blanch Claus jej wiernej towarzyszki Rudy oraz przyjaciółki Rinki i innych bohaterów sprawia, że uśmiecham się podczas czytania. Miałam okazję zarówno czytać tę książkę jak i słuchać wersji audio i muszę przyznać, że i jedna i druga była świetna. 

"Bombka. O dziewczynkach, które odmieniły Święta" idealnie wprowadziła mnie w świąteczny nastrój. Niesamowicie mnie ta historia zainteresowała i wciągnęła, czułam się podczas jej lektury jakbym oglądałam bajkę z dzieciństwa. Moim zdaniem to super książka, ze świetną fabułą obok, której nie można przejść obojętnie. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data Wydania - 09.11.2022
Liczba stron - 304 


Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz