piątek, 13 czerwca 2014

Recenzja : "Groza"

"GROZA" - Michael Robotham

źródło zdjęcia : http://lubimyczytac.pl/


Tytuł : "Groza" 


Autor : Michael Robotham 

Wydawnictwo : Świat Książki
Rok wydania : 2012 

Liczba stron : 464 


Co mówi okładka ???
Naga kobieta w czerwonych pantoflach na wysokich obcasach balansuje na gzymsie wiszącego mostu Clifton Suspension Bridge, łkając w komórkę przyciśniętą do ucha. Psycholog kliniczny, Joseph O'Loughlin stoi parę kroków od niej i próbuje odwieść ją od desperackiego kroku. Kobieta szepce: "Nie rozumiesz" i skacze do rzeki. Jakiś czas później w domu profesora pojawia się gość - nastoletnia córka denatki. Dziewczynie nie mieści się w głowie, że matka rzuciła się z mostu; absolutnie nie była typem samobójczyni, poza tym miała lęk wysokości. Joe chce jej wierzyć, lecz nie pojmuje, co, lub kto, może doprowadzić kobietę do takiego desperackiego czynu.
Trzymający w napięciu thriller psychologiczny. Główny bohater profesor psychologii musi stawić czoło groźnemu mordercy, który jedynie za pomocą słów potrafi skłonić kogoś do samobójstwa. W pogoni za zabójcą, jego rodzina może sama stać się ofiarą.

Co mówię ja ??  
"Groza" to pierwszy thriller psychologiczny jaki przeczytałam. W pewnym momencie sama nie wiedziałam co myśleć o tej książce. Jedno mogę powiedzieć na 100 %, nie jest to książka dla dzieci. W kilku rozdziałach opisy są naprawdę przerażające. A poza tym? Książka fajna. Nie można powiedzieć, że łatwa do czytania, bo moim zdaniem czyta się ją dość trudno.  Jest w niej dużo akcji i owszem, ale niestety bardzo mało odkrywczość.  Trzeba przyznać autorowi, że bardzo fajnie wykreował postaci, i ogólnie fabuła nawet dobrze skonstruowana. Choć powiem szczerze, że już w połowie można było się domyślić kto jest mordercą. 
Podobało mi się to, że autor opisywał też zachowanie, życie, rozumowanie "czarnego charakteru" czyli człowieka, który skłaniał te wszystkie kobiety do popełnienia samobójstwa. Jednak ja już pod koniec miałam ochotę zrezygnować z czytania. 
Moim zdaniem książkę można przeczytać, aczkolwiek nie wniesie ona zbyt wiele do naszej świadomości. Osobom do lat 16-18 tej książki bym nie polecała. 

1 komentarz:

  1. Bardzo lubię thrillery psychologiczne lecz ta książka kojarzy mnie się z kryminałem ;/ Może sięgnę, może nie. Nie wiem. Ciężko mi ocenić.

    Z każdym postem potrafisz wyrazić coraz więcej swojej opini. To bardzo dobrze. Patrząc na moje pierwsze posty a te co są teraz to niebo, a ziemia. Życzę Tobie przede wszystkim wytrwałości w prowadzeniu bloga. To jest chyba najważniejsze ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń