poniedziałek, 15 stycznia 2018

Zresetowana

"ZRESETOWANA" - Teri Terry 




"Pamięć Kyli została wymazana, jej dane osobowe usunięte, wspomnienia stracone na zawsze. Dziewczyna jest zresetowana.
Władze twierdzą, że była terrorystką, dają jej jednak drugą szansę – pod warunkiem, że będzie grała zgodnie z ich zasadami. W umyśle dziewczyny odzywają się echa przeszłości. Ktoś ją okłamuje i nic nie jest takie, jakie się wydaje. Kyla musi dopiero odkryć, komu może zaufać w swoim poszukiwaniu prawdy."

-opis Wydawcy 



Czy pamiętacie historię bliźniaczek z książki "Księga Kłamstw"? Jej autorka powróciła na polski rynek wydawniczy za sprawą premiery swojej kolejnej książki w naszym rodowitym przekładzie. Mowa tutaj oczywiście o "Zresetowanej" autorstwa Teri Terry - książce młodzieżowej, która nie jednego czytelnika już zaskoczyła. 


W świecie fabularnym "Zresetowanej" osoby, które popełniły przestępstwo, które według władzy stanowiło bardzo duże niebezpieczeństwo dla pozostałych obywateli, zostają objęte programem resocjalizacyjnym. Polega on na wykasowaniu całkowitym pamięci owego niebezpiecznego osobnika. Taka osoba traci bezpowrotnie swoje dotychczasowe życie, rodzinę, znajomych, wspomnienia i otrzymuje szansę na rozpoczęcie wszystkiego od nowa. Warunkiem jest to, że musi ona poddać się wpływom władzy i podporządkować jej woli. W takiej sytuacji znalazła się główna bohaterka "Zresetowanej" - Kyla. Władze twierdzą, że była ona terrorystką, która zagrażała ogółowi narodu i przez to  jej pamieć musiała zostać wymazana.  Dziewczyna jednak zaczyna podejrzewać, że to nie do końca jest prawdą.. 


Muszę przyznać, że pomysł na fabułę wydał mi się ciekawy, ale jednocześnie moje myśli na początku krążyły wokół innych książek o bardzo podobnej tematyce. Takich znalazłoby się kilka - niektóre przeczytane przeze mnie, o innych tylko słyszałam. Po przeczytaniu "Zresetowanej" jestem bardzo mile zaskoczona i usatysfakcjonowana informacjami, które znalazłam na  jej kartach. Teri Terry już w przypadku pierwszej książki, którą czytałam czyli "Księgi Kłamstw" pokazała się z jak najlepszej strony. W przypadku "Zresetowanej" również mamy do czynienie z ciekawie nakreśloną fabułą, bardzo sprawnie poprowadzonym wątkiem odkrycia prawdy, a i miłośnicy lekkich romansów nie powinni być zawiedzeni. Co do bohaterów - było moim zdaniem troszeczkę słabiej, ponieważ raczej nie odnalazłam w tej książce postaci, które albo bym niesowicie polubiła albo zapadły by mi w pamięć. Według mnie autorka powinna troszeczkę bardzo rozwinąć się w kwestii wewnętrznych przeżyć bohaterów tak, aby czytelnik mógł ich naprawdę poznać. Można powiedzieć, że brakowało mi 'kości' w Kyl i Benie, ponieważ oni byli bardzo plastycznymi postaciami, które łatwo autorka mogła wplatać w fabułę. Dla mnie jednak było to troszeczkę za mało i gorąco liczę na to, iż w kolejnej części bardziej poznam głównych bohaterów. 


Książka "Zresetowana" należy do gatunku literatury młodzieżowej stąd też autorka dostosowuje słowa, język i opisy fabularny do stopnia, który moim zdaniem będzie zrozumiały i wygodny w czytaniu dla każdego. Wiąże się to oczywiście z faktem, że po książki Teri Terry sięgają głównie osoby nastoletnie, ale nie tylko, ponieważ bez problemu osoba nieco starsza może się zainteresować tym tytułem i również nie będzie zawiedziona. "Zresetowaną" czyta się bardzo przyjemnie i sprawnie. Na kartach tej pozycji znajduje się duża liczba dialogów, które są poprowadzone w ciekawy sposób i nie są też 'prymitywne' - co tylko podkreśla moje wcześniejsze słowa dotyczące tego, iż książka ta jest dla nastolatków ( i nie tylko), ale przede wszystkim prezentuje sobą pewien poziom. 


Wydaje mi się, że warto zainteresować się tym tytułem, tym bardziej jeżeli jesteście w grupie wiekowej - młodzież i zależy Wam na ciekawie spędzonym czasie z książką. "Zresetowana" na pewno umili nie jedną godzinę i mam nadzieję, że wkrótce dołączycie do grona osób czekających na wydanie kolejnego tomu. 





Wydawca - Wydawnictwo Sonia Draga [ Młody Book ] 
Data Wydania - 8.11.2017 
Liczba stron - 352 


Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Sonia Draga! 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz