wtorek, 16 czerwca 2020

Gołąb & Wąż - Shelby Mahurin

"GOŁĄB & WĄŻ- Shelby Mahurin 


Louise uciekła przed dwoma laty z sabatu, wyrzekając się magii i swoich mocy. Plan był prosty: schronić się w Cesarine i żyć z tego, co będzie wstanie ukraść dzięki własnej przebiegłości i sprytowi. Ale tu, w mieście ogarniętym strachem przed magią, wiedźmy takie jak Lou są ścigane. I palone na stosach. Reid Diggory, łowca czarownic na usługach Kościoła, kieruje się w życiu jedną zasadą: wiedźmy muszą zginąć! Ścieżki Reida i Lou miały się nigdy nie przeciąć, lecz niegodziwy rozkaz zmusza ich do niemożliwego – małżeństwa.
- opis Wydawcy 


O tej pozycji słyszał już chyba każdy, nawet na długo przed polską premierą. "Gołębie i Węża" wszyscy czytelnicy wyczekiwali niczym pierwszej gwiazdki na niebie podczas wigilii. Przyznam, że ja także byłam tą książką ogromnie zaintrygowana i gdy zaczynałam ją czytać nawet nie wiedziałam o czym jest - nie przeczytałam opisu. Teraz, już po lekturze mam odrobinę mętlik w głowie, ale jednocześnie czuję, że była to świetna książka i bardzo chciałabym zobaczyć jej kontynuację w Polsce. 

"Gołąb i wąż" to historia wiedźmy, która wyrzekła się swojego rodu i łowcy czarownic. Lou i Reid są swoimi odwiecznymi wrogami, ona ucieka przed takimi jak on, a on ma tylko jeden cel - zabić taką wiedźmę jak Lou. Mimo to, ze względu na różne zbiegi wydarzeń tych dwoje jest zmuszonych wziąć ślub. Oczywiście Reid nie ma pojęcia, że dzieli pokój, a potem także łoże z wiedźmą. 

W skrócie tak przedstawia się fabuła książki "Gołąb i wąż". z jednej strony wydaje mi się, że im mniej wiecie o tej pozycji tym lepiej, ale z drugiej wygląda to tak, że na początku możecie mieć trudności ze zrozumieniem akcji. Ja miałam tak przez pierwsze 100 stron, nie znałam podstaw, które zawarte są w opisie i trudno było mi się połapać w tym co się dzieje. Dlatego też moje początkowe odczucia co do tego tytułu nie były zbyt pochlebne. Na szczęście nie zrezygnowałam i im dalej w las tym było lepiej i oczywiście fantastycznie.

"Gołąb i wąż" to książka z gatunku fantasy i widać to nie tylko po bohaterach, ale także całej otoczce fabuły. Louise jest wiedźmą, córką jednej z najpotężniejszych kobiet ze swojej rodu, jednak nie było jej pisane życie w chwale u boku matki. To jedna z tajemnic, które odkryje przed Wami ta książka, gdy po nią sięgniecie.  Reid jest szanowanym łowcą czarownic i samotnikiem. został znaleziony jako dziecko i przegarnięty przez arcybiskupa, a w kolejnych latach rozpoczął szkolenie. Bardzo doceniam osadzenie akcji książki w takich właśnie czasach. Choć ostatnio ukazało się sporo na naszym rynku wydawniczym powieści o wiedźmach i magii, to wciąż mam niedosyt. Dlatego też bardzo przypadła mi do gusta właśnie pozycja od Shelby Mahurin. 

Zdaję sobie sprawże, że to pozycja dość sporych rozmiarów i przyznaję, że czytał ją ok tygodnia. Jak dla mnie jest to wolne tempo, ale nie było to spowodowane tym, że sama historia mi się nie podobała. Jak już mogliście zauważyć "Gołąb i wąż" bardzo mi się podobał i po czasie myślę, że dzięki temu, że tak dużo czasu spędziłam z tą książką mogłam ją lepiej docenić. Jako, że jest to historia osadzona w dawnych czasach i jednocześnie fantastyczne czytało mi się ją dobrze, choć z lekkim poślizgiem. Ja po taką fantastykę nie sięgam często, ale zazwyczaj udaje mi się trafić na prawdziwe perełki. W przypadku "Gołębia i węża" było tak samo. 

Bardzo podobała mi się postać naszej głównej bohaterki czyli Lou. Jest naprawdę niesamowitą i hardą dziewczyną, która nie daje sobie kaszę dmuchać. Uwielbiam jej rozmowy z Reidem przepełnione humorem i pozytywnym sarkazmem. Mimo, że dziewczyna znalazła się w niezbyt sprzyjających dla niej okolicznościach i wydawać by się mogło, że powinna być wdzięczna, że żyje ona jednak okazje to swój własny sposób. Myślę, że Lou to taka feministka w czasach inkwizycji. Jeśli chodzi o Reida to mam do niego neutralny stosunek. W jakimś stopniu na pewno go polubiłam, ale z drugiej strony gdy myślę o "Gołębiu i wężu" mam przed oczami tylko postać Lou. Chociaż nie uważam, aby był on złym bohaterem. Wiele było sytuacji w książce, gdzie pokazał on, że jest odpowiedzialnym i dobrym mężczyzną, choć łowcą czarownic. 

"Gołąb i wąż" to na pewno książka, której warto dać szansę, ponieważ może ona Was oczarować. Poza tym ma świetny styl i wykonanie, przyjemnie się ją czyta, ma super bohaterkę, z którą chciałoby się zaprzyjaźnić no i ten unoszący się słodki zapach magii dopełnia całą powieść. z niecierpliwością czekam na polską wersję kontynuacji. 



Wydawca - Wydawnictwo We Need YA
Data wydania - 17.06.2020
Liczba stron - 476
Cykl - Serpent & Dove [1]

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu We Need YA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz