czwartek, 18 lutego 2021

Wróć do mnie - Corinne Michaels

 "WRÓĆ DO MNIE" - Corinne Michaels

Jedna noc sprzed ośmiu lat na zawsze odmieniła jego życie.

Ocaliła mnie tamtej nocy osiem lat temu.

Żadnych imion.

Żadnych obietnic.

Tylko dwoje nieszczęśliwych ludzi, desperacko pragnących ukoić swój ból i żal.

Rankiem zniknęła i zabrała z sobą cząstkę mnie. Tego dnia pojechałem na obóz dla rekrutów. Przysiągłem sobie, że nigdy nie wrócę do Pensylwanii.
- opis Wydawcy 

"Wróć do mnie" to jedna z takich książek po które nie często sięgam. Jak widzę na okładce zdjęcie mężczyzny to od razu nasuwa mi się na myśl, że jest to erotyk, a ja takie powieści średnio lubię. Jednakże w tym przypadku coś mnie tknęło ku tej książki i myślę, że dobrze się stało, ponieważ przeczytałam coś innego niż zazwyczaj i nawet okazało się, że nie był to przykład literatury erotycznej, przynajmniej nie tak oczywisty. 

Na początku należy podkreślić, że "Wróć do mnie" to pierwsza część z czterotomowego cyklu książki o braciach Arrowood. Myślę, że kolejne tomy pojawią się wkrótce, a więc polscy czytelnicy nie będę musieli długo czekać. Każdy tom ma skupiać się na jednym z braci, w pierwszej części poznajemy najmłodszego z nich czyli Connora - byłego żołnierza. 

Connor Arrowood to najmłodszy z czterech braci, były żołnierz, który powraca na rodzinną farmę, aby pochować swojego ojca i sprzedać majątek, z którym nikt nie chce mieć nic wspólnego. Niestety testament jest tak skonstruowany, że aby bracia mogli otrzymać spadek muszą wypełnić wolę ojca. Sprawa się odrobinę komplikuje. Dodatkowo Connor spotyka na farmie dwie dziewczyny - matkę i jej córkę. Po tym spotkaniu nic już nie jest takie jak przedtem. 

Nie ulega wątpliwość, że Connora i kobieta, o której nie potrafił zapomnieć będą mieć wspólną historię. Dużą uwagę autorka skupiła na bohaterach, na ich wewnętrznych przeżyciach i przeszłości. Choć przykro czytało się o dzieciństwie Connora oraz o trudnym małżeństwie Elli to jednak moim zdaniem dobrze, że autorka poświeciła temu czas. Dzięki nakreśleniu całej sytuacji łatwiej było zrozumieć pewne zachowania bohaterów. "Wróć do mnie" porusza problemy takie jak śmierć jednego z rodziców i następstwa do jakich może doprowadzić taka strata, nie tylko dla dzieci, ale też dla małżonka. Przemoc domowa, zarówno fizyczna jak i psychiczna także jest w rzeczywisty sposób pokazana. Jestem pełna podziwu dla autorki przede wszystkim za doskonałe odwzorowanie emocji i uczuć ofiary takiej przemocy. W moim odczuciu było to bardzo realistyczne i prawdziwie przestawione. Mimo, że doceniam całą historię to mam wrażenie, że w tym wszystkim autorka odrobinę pominęła miłość. Nie wiem właściwie czy mogę tak to określić, bo zdaje sobie sprawę, że uczucie w takich okolicznościach jest rzeczą niezwykle trudną. Jednak mimo wszystko, już po kilku dniach od przeczytania książki czuję pewien niedosyt jeśli chodzi o tą warstwę miłosną między bohaterami. 

Właściwie można powiedzieć, że książka "Wróć do mnie" zaskoczyła mnie. Spodziewałam się lekkiej książki, romansu, a dostałam coś co mnie poruszyło. Nie wydaje mi się, aby ta książka i bohaterowie pozostali w mojej głowie na dłużej, ale w chwili lektury byłam poruszona i zaangażowana w ich relację. Myślę, że sięgnę po drugi tom, ponieważ pozostali bracia Arrowood wydali mi się dość interesujący. 
Polecam. 


Wydawca - Wydawnictwo Muza 
Data wydania - 17.02.2021
Liczba stron - 416
Cykl - Arrowood Brothers [1] 

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Muza!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz