niedziela, 14 lutego 2021

Dlaczego właśnie ja - E.G. Scott

 "DLACZEGO WŁAŚNIE JA" - E.G. Scott

Charlotte jest byłą neurochirurżką, która wraz ze swoją przyjaciółką Rachel, kobietą po przejściach, prowadzi gabinet akupunktury i masażu. Udziela się na czacie dla ofiar traumy, gdzie daje wsparcie innym kobietom, ale też je otrzymuje.


Ma również chłopaka, Petera, rzekomo agenta specjalnego, o którym sama niewiele wie. Peter nalega, aby ich związek pozostał całkowitą tajemnicą. Dlatego kiedy Peter znika bez słowa, Charlotte obawia się zgłosić na policji jego zaginięcie.
- opis Wydawcy 


Pamiętacie książkę "Nic o mnie nie wiesz"? E.G. Scott powraca z kolejnym thrillerem, tak samo zagmatwanym i angażującym jak poprzedni. E.G. Scott to pseudonim dwojga autorów - Elizabeth Keenan i Greg Wands. 

Tym razem główną bohaterką jest Charlotte, która po tym jak zaginął jej chłopak dostaje telefon z policji. Musi stawić się na identyfikację zwłok. Kobiet jedzie we wskazane miejsce z ciężkim sercem, ale z drugiej strony lepsza jest najgorsza prawda niż niewiedza. Na miejscu okazuje się, że na stole sekcyjnym nie leży jej chłopak Peter, ale całkiem obca kobieta, która za życia wskazała Charlotte jako osobę do kontaktu w nagłej sytuacji. Położenie kobiety staje się nieciekawe gdy zdaje sobie sprawę, że została wkręcona w coś bardzo niebezpiecznego.. 

Przystępując do lektury wiedziałam mniej więcej czego się spodziewać. Wiedziałam, że będzie to dobrze napisany thriller przez który dosłownie przepłynę. W tym aspekcie nie pomyliłam się. Styl autorów nie uległ znaczącej zmianie od kiedy czytałam poprzednią ich książkę. Zaskoczyła mnie odrobinę fabuła, ponieważ początkowo jest ona dość enigmatyczna. Coś się dzieje, ale jakby poza kontrolą zarówno bohaterki jak i czytelnika. Na niewiele rzeczy w ogóle Charlotte ma wpływ, a więc jest to taki moment bez wyjścia, w którym jedyne co może ona zrobić to dać się pokierować komuś kto jak widać trzyma wszystko w ręku. Jednak im dalej szła fabuła tym miałam wrażenie, że Charlotte bardziej się gubi w tym. Przyznaję, że nie polubiłam tej postaci, była dla mnie zbyt irytująca, za mało konkretna. Wiele decyzji, które podjęła, ja bym zrobiła to inaczej. Po prostu nie zgrałyśmy się. 

"Dlaczego właśnie ja" to dobry thriller z ciekawie zrobioną fabułą, ale niezbyt ciekawą bohaterką. Już dawno nie miałam takiego zgrzytu między fabułą a postacią, która byłaby w nią wlepiona na siłę i ni w ząb nie układało się to. Całość trudno mi ocenić, gdyż z jednej strony ta Charlotte, a z drugiej to był naprawdę fajny i ciekawy pomysł. Nie domyśliłam się zakończenia, a więc cieszę się, bo to oznacza, że dobrze mi się tę książkę czytało i była dobrą rozrywką.  

Myślę, że jeśli macie ochotę na tego typu thriller to jasne, przeczytajcie. Jednakże muszę wspomnieć, że debiut autorów czyli "Nic o mnie nie wiesz" będzie lepszym wyborem. 


Wydawca - Wydawnictwo Muza
Data Wydania - 27.01.2021
Liczba stron - 480


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz