czwartek, 12 sierpnia 2021

Zobacz co zrobiłeś - Matthew Farrell

 "ZOBACZ CO ZROBIŁEŚ" - Matthew Farrell

W obskurnym motelu w Filadelfii zostaje znalezione okaleczone ciało kobiety. Technik kryminalistyki Liam Dwyer zakłada, że będzie to kolejne „typowe” miejsce zbrodni. Ofiarą nie jest jednak przypadkowa dziewczyna. To Kerri, była kochanka Liama, którą niedawno porzucił, by ratować swoje małżeństwo. To nie jedyny problem mężczyzny. Nie pamięta on, gdzie był ani co zrobił w noc morderstwa, a wszystkie dowody wskazują na niego…

- opis Wydawcy 

Dobre thrillery rzadko zawodzą mnie jako czytelnika. Często są to książki wciągające i ciekawe w momencie lektury, a po jej zakończeniu nieczęsto do nich wracam. Jeśli jesteście ciekawi czy "Zobacz co zrobiłeś" Matthewa Farrella jest dobrym wyborem, zapraszam do mojej opinii. 

"Zobacz co zrobiłeś" to debiutancka książka autora - Matthewa Farrella, ale autor publikował już wcześniej w czasopismach poświęconych s-f i fantastyce. Nie będę ukrywała, że do lektury zachęcił mnie opis - jak to zwykle bywa. 

Książka "Zobacz co zrobiłeś" to thriler, w którym prawdopodobnym podejrzanym jest nasz główny bohater, który sam siebie podejrzewa. W motelu zostają znalezione zwłoki kobiety, na miejsce wraz z grupą innych techników kryminalistyki przybywa Liam Dwyer. Szybko orientuje się, że zmarła kobieta to jego była kochanka, którą niedawno zostawił aby ratować swoje małżeństwo. Liam mimo wszystko stara się zachować profesjonalnie, ale zebrane na miejscu materiały świadczą o tym, że on sam mógł mieć coś wspólnego z zabiciem kobiety. Na jego niekorzyść przemawia też fakt, że mężczyzna nie ma pojęcia co robił ani gdzie przebywał w czasie, gdy doszło do morderstwa. W rozwikłaniu sprawy pomaga mu starszy brat - detektyw z wydziału zabójstw. 

Jak na thriller przystało "Zobacz co zrobiłeś" jest morderstwo, podejrzany, który chce wykazać, że jest winny oraz bardzo dynamiczna akcja. Książka nie jest zbyt obszerna, zaciekawiła mnie od pierwszej strony. Bardzo fajny zabiegiem było wplecenie do głównego wątku, fragmentów z przeszłości Liama dotyczących jego matki. Były to fragmenty bardzo mocne, brutalne, ale takie które śledziłam z wyraźnym zainteresowaniem. Przez całą książkę byłam ciekawa czy te dwie sprawy jakoś się połączą, a sama końcówka mnie zaskoczyła. Szczerze mówiąc nie oczekiwałam od tej pozycji zbyt dużo i pozytywnie się zaskoczyłam. Książka napisana w porządku, intryga kryminalna ciekawa, bohater niestety pozostał mnie dla neutralny. Nie szczególnie przejmowałam się jego losem, ale byłam oczywiście ciekawa rozwiązania - kto zabił? 

"Zobacz co zrobiłeś" to szybka i wciągająca lektura, idealna na wieczór lub dwa. Nie jest to wybitna pozycja, ale jako rozrywka w swoim gatunku sprawdziła się naprawdę bardzo dobrze. 



Wydawca - Wydawnictwo Mova 
Data wydania - 28.07.2021
Liczba stron - 368 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Mova! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz