niedziela, 5 września 2021

Cała szkoła mówi o mnie - Michelle Quach

 "CAŁA SZKOŁA MÓWI O MNIE" - Michelle Quach

Ale kto mógł przypuszczać!? Strojenie się, makijaż i przyziemne uczucia były przecież ostatnimi rzeczami, o jakie posądziłaby siebie Eliza. „Jesteś wyłącznie tak dobra, jak świadczą o tobie fakty” — taką dewizę wyznawała na co dzień. Jej myśli zaprzątał przede wszystkim „Sygnalista” – szkolna gazetka, w redakcji której działała z sukcesami od lat, a teraz, jako uczennica przedostatniej klasy, mogła w końcu kandydować na stanowisko redaktor naczelnej. Była najlepszą kandydatką! Bez dwóch zdań!


Do momentu, kiedy… na jej drodze pojawił się – niedoświadczony, ale wysoki, przystojny i wygadany (jak się okazuje!) – Len.
- opis Wydawcy 

"Cała szkoła mówi o mnie" to pozycja obok której trudno byłoby mi przejść obojętnie. Cieszę się, że coraz więcej wydawców decyduje się na ładne, estetyczne okładki graficzne - to świetna sprawa. Książka Michelle Quach ma nie tylko zachwycającą okładkę, ale także naprawdę wciągającą i mądrą treść. 

Główną bohaterką "Cała szkoła mówi o mnie" jest Eliza - nastolatka, która bardzo angażuje się w prowadzenie szkolnej gazetki i chciałaby zostać redaktorem naczelnym. Można powiedzieć, że posadę tą ma już w kieszeni, ponieważ nie ma innych kandydatów, a poza tym wszyscy wiedzą, że ona zajmie się tym najlepiej. Jednak ta sielanka nie trwa długo, bowiem pojawia się kontrkandydat, który ma szansę wygrać z Elizą.. 

Jak możecie się domyślić Eliza wraz z Lenem starają się o to samo stanowisko w szkolnej gazetce. Tylko jedno z nich może zostać redaktorem.. Eliza dłużej pracuje w tym miejscu, bardzo się stara aby każdy numer był domknięty do ostatniego słowa, często też poprawia artykuły innych osób. Jest pracowitą i ambitną dziewczyną, którą kolega z gazetki posądza o bycie "zbyt krytyczną" i przez to jej szanse na zdobycie stanowiska mogą być mniejsze, mimo, że merytorycznie jest dużo lepiej do niego przygotowana. Eliza postanawia walczyć o to co jej zdaniem, jej się należy i rozpoczyna karuzelę rywalizacji, przygody i nauki feminizmu wśród innych uczniów. 

Książka Michelle Quach to jedna z lepszych jakie w ostatnim czasie przeczytałam. Polubiłam głównych bohaterów - Elizę i Lena, zaangażowałam się w ich przeżycia i mocno im kibicowałam, a dodatkowo ta książka świetnie obrazuje walkę kobiet z mężczyznami o równe prawa. Długo by pisać o wątkach, które przewijają się na kartach "Cała szkoła mówi o mnie", jednak zapewniam Was, że znajdziecie tu szkolne życie, problemy rodzinne, feminizm czy sprawy społeczne. Podczas lektury zaznaczyłam naprawdę sporo fragmentów, które wprawiły mnie w irytację, ale świetnie obrazują to z czym sama musiałam zmagać się jako nastolatka. Myślę, że Wy też chociaż raz usłyszeliście, że powinniście się ładniej ubrać, ponieważ to wzbudza szacunek i respekt, że jesteście za bardzo ambitni i skupieni na celu i wszystko traktujecie zbyt poważnie oraz, że trudno się z Wami dogadać. Może dlatego ta książka bardzo trafiła do mnie, ponieważ naprawdę mocno utożsamiłam się z Elizą i bardzo ją podziwiam za jej upór i determinację. Takich książek powinno być zdecydowanie więcej. 

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do sięgnięcia po książkę "Cała szkoła mówi o mnie" Michelle Quach. To naprawdę ważna i mądra pozycja, w której wiele osób odnajdzie cząstkę siebie. 


Wydawca - Wydawnictwo Literackie 
Data wydania - 15.09.2021
Liczba stron -

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Literackie! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz