poniedziałek, 8 listopada 2021

Znajdź mnie - Anne Frasier

 "ZNAJDŹ MNIE" - Anne Frasier 

Seryjny morderca Benjamin Fisher, który od trzydziestu lat odsiaduje wyrok w więzieniu, postanawia wskazać policji miejsca, gdzie ukrył ciała swoich ofiar. Stawia jednak warunki prowadzącemu sprawę detektywowi Danielowi Ellisowi. Najważniejszy z nich to obecność jego córki Reni, byłej agentki i profilerki FBI. Stracił z nią kontakt wiele lat temu. Reni nie chce wracać do bolesnej przeszłości. Ostatecznie jednak się zgadza, bo czuje się współodpowiedzialna za tamte zbrodnie. Do dziś ma poczucie winy i dręczą ją wyrzuty sumienia, że uczestniczyła w chorej grze ojca, który wykorzystywał kilkuletnią córkę jako przynętę do wabienia swoich ofiar.
- opis Wydawcy

Sezon na thrillery, ciepłą herbatkę i kocyk w pełni. Ja na najnowszą lekturę wybrałam książkę "Znajdź mnie" Anne Frasier, która zainteresowała mnie swoim opisem. 

"Znajdź mnie" to historia pewnego mordercy, jego córki oraz detektywa FBI, który próbuje odnaleźć matkę. Ben Fisher 30 lat temu został skazany za zabójstwa wielu kobiet, nigdy jednak nie wyjawił gdzie ukrył ciała swoich ofiar. Jego zbrodnie były tym bardziej spektakularne, gdyż do wabienia swoich ofiar wykorzystywał swoją małą córeczkę. Teraz Reni jest dorosłą kobietą, byłą profilerką FBI, a jej ojciec wciąż przebywając w więzieniu decyduje się na pokazanie miejsc, gdzie ukrył zwłoki swoich ofiar sprzed 30 lat. Ma jeden warunek - Reni ma być obecna na miejscu i ma z nim porozmawiać...

Książka Anne Frasier bardzo mocno mnie zainteresowała właśnie tym, że zawierała motyw dziecka mordercy, a dodatkowo to dziecko brało udział w działaniach swojego ojca. Sami musicie przyznać, że jest to bardzo interesujące i intrygujące, a rzadko przedstawiane w thrillerach. Na początku wyjaśnię na czym polegał udział naszej głównej bohaterki w napadach Bena. Ojciec zabierał małą Reni na tzw. "zabawę" podczas, której dziewczynka miała za zadanie podchodzić do samotnie idących kobiet i prosić o pomoc w odnalezieniu matki. W czasie gdy ofiary traciły czujność i starały się pomóc dziecku, Ben je atakował a Reni uciekała do zaparkowanego niedaleko samochodu. Przyznam Wam, że w mojej ocenie jest to naprawdę okropne wykorzystywać dziecko, jego niewinność i naiwność do tego typu gier, bo oczywiście dziewczynka nie była świadoma, że komukolwiek dzieje się krzywda. Z drugiej jednak strony - plan idealny, prawda? Trudno o lepszą możliwość na zwrócenie uwagi kobiety niż samotne dziecko, wieczorową porą, które potrzebuje pomocy.

"Znajdź mnie" oprócz historii o trudnej relacji córki z ojcem, który okazał się mordercą, jest oczywiście typowym thrillerem, w którym nasza główna bohaterka wraz z detektywem Danielem musi odkryć, czy zaznaczone na mapie punkty faktycznie odpowiadają miejscom ukrycia zwłok kobiet. Daniel jest też bohaterem, który ma swoją własną sprawę do rozwikłania - chce odkryć co stało się z jego matką, która opuściła dom przed laty i nigdy nie wróciła.. czy stała się jedną z ofiar mordercy? 

Książka Anne Frasier ma genialną otoczkę, podstawę fabuły, jednak im dalej ją czytałam tym mój zachwyt jednak słabł. Nie w każdym momencie lektury byłam tak samo zainteresowana historią. Szczerze mówiąc liczyłam też na to, że autorka więcej czasu poświęci na przedstawienie relacji Reni z ojcem po latach. Mamy bardzo dużo fragmentów z przeszłości, gdzie pokazana jest ta relacja jako bardzo emocjonalna, widać, że Reni była bardzo przywiązana do ojca, bardziej niż do matki, która też swoją rolę w tej historii odegra. Po prostu liczyłam na to, że Reni wraz z policjantami i swoim ojcem będą może razem odkrywać te miejsca gdzie być może zostały ukryte ciała i będzie między nimi jakaś rozmowa. Liczyłam na rozbudowanie tego wątku, a on bardzo szybko się zakończył. Jednak na plus na pewno są te fragmenty z przeszłości, dzięki którym nie tylko czytelnik może poznać historię, ale tez główna bohaterka może zmierzyć się ze swoimi wspomnieniami i z odpowiedzieć na pytanie ile z tego co pamięta jest prawdą? 

Musicie wiedzieć, że nie wszystkie rzeczy w tej książce zostały wyjaśnione. Wiele wątków pozostało bez odpowiedzi, ale to z uwagi na to, że zagranicą jest dostępny drugi tom tej książki. Mam nadzieję, że w Polsce także zostanie wydany i będziemy mogli poznać wszelkie odpowiedzi na nurtujące nas pytania. 

"Znajdź mnie" Anne Frasier jest książką OK, może nie najlepszą, jaką przeczytałam w ostatnim czasie, ale też nie była zła. Mam tylko nadzieję, że będę mniej więcej ją pamiętać, tak aby móc sięgnąć po drugi tom gdy zostanie wydany. 


 
Wydawca - Wydawnictwo Muza 
Data wydania - 13.10.2021
Liczba stron - 352 
Cykl - Inland Empire [1]


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz