niedziela, 30 stycznia 2022

Powrót - Nicholas Sparks

 "POWRÓT" - Nicholas Sparks 

Trevor Benson nie zamierzał wracać do miasteczka New Bern w Karolinie Północnej. Głównie dlatego, że nie przewidywał, że zostanie straszliwie ranny w wypadku podczas misji wojskowej, na której był lekarzem. I że wtedy odziedziczona po dziadku stara chata wyda mu się idealnym schronieniem.


Trevor nie przewidywał też, że w New Bern znajdzie kogoś, kto poruszy mu serce. Kiedy jednak spotyka Natalie, zastępczynię miejscowego szeryfa, nie może tak po prostu o niej zapomnieć. Ale nawet gdy wydaje się, że Natalie odwzajemnia jego uczucia, nadal pozostaje zadziwiająco odległa… A Trevor zastanawia się, co kobieta ukrywa.
- opis Wydawcy
 
Nicholas Sparks - autor, którego przedstawiać nie muszę. Z jego twórczością nie miałam zbyt wiele stycznego, ponieważ jak sobie właśnie uświadomiłam - "Powrót" to moja druga lektura od tego autora. Jednocześnie żywię ogromną nadzieję, że nie ostatnia. Czas spędzony z tą książką był tym bardziej przyjemny gdyż wydawnictwo postarało się o nowe, świąteczne wydanie okładki, która moim zdaniem jest piękna. 

"Powrót" to książka, w której poznajemy Trevora Bensona - lekarza, który podczas misji w Afganistanie został poważnie ranny. Po powrocie do kraju osiedla się w New Bern, w domku odziedziczonym po dziadku, aby zacząć nowe życie. Jak to bywa w takich przypadkach - nowe życie zaczyna zacierać się ze starym i tworzyć nową przyszłość, która jawi się jako wielka niewiadoma. Na miejscu Trevor poznaje Natalie oraz Callie. Pierwsza z kobiet od razu wpada mu w oko, mimo, że mężczyzna obiecał sobie - 'żadnej miłości'. Czasem miłość znajduje się sama. Callie to sąsiadka, która bardzo dobrze znała dziadka Travora. Jak możecie się domyślać "Powrót" skupia się nie tylko na uczuciach głównego bohatera, ale także na pewnej tajemnicy z przeszłości. 

Ta powieść Nicholasa Sparksa chyba podobała mi się bardziej niż "Spójrz na mnie". "Powrót" był niezwykle klimatyczną powieścią, ale jednak pełną dynamiki. Dzięki zagadce z przeszłości dziadka głównego bohatera nie nudziłam się i z wielkim zaciekawienie przekręcałam kolejne strony.  Poza tym po raz kolejny zostałam urzeczona przez styl pisania autora i sposób budowania napięcia. Niezwykle dobrze i lekko czytało mi się "Powrót", a jednocześnie miałam na uwadze to jak poważne problemy porusza autor. Głównemu bohaterowi trafiło się, że poznał dwie kobiety. Każda inna i każda skrywającą swoje tajemnice. Z zainteresowaniem śledziłam losy Trevora i Natalie, oraz odkrywałam wraz z mężczyzną ostatnie dni życia jego dziadka. 

Fanów twórczości autora nie trzeba namawiać do sięgnięcia po "Powrót". Dla tych, którzy dopiero przymierzają się do sięgnięcia po którąś z książek Nicholasa Sparksa - myślę, że "Powrót" będzie trafnym wyborem. 

Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 10.11.2021
Liczba stron - 416 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz