środa, 31 marca 2021

Później - Stephen King

 "PÓŹNIEJ" - Stephen King 

Tylko umarli nie mają sekretów. Jamie od najmłodszych lat widuje zmarłych. I nie przypomina to tego, co znamy ze słynnego filmu z Bruce’em Willisem. Jamie może zobaczyć to, czego nikt inny nie widzi, i poznać sekrety, których nikt inny nie zna. Ale cena, jaką musi płacić za swoje nadnaturalne zdolności, jest bardzo wysoka. O czym doskonale wie matka Jamiego, która namawiała go, aby nikomu nie mówił, co potrafi. Taki dar nie może długo jednak pozostać niezauważony.
- opis Wydawcy 


Nie mogę uznać się za fankę Stephena Kinga, ponieważ przeczytałam zbyt mało jego książek. Jednakże od czasu do czasu czytam którąś z jego nowości i zazwyczaj mi się podobają. Tym razem padło na "Później", które okazało się nie tylko świetną książką, ale także bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło. 

"Później" to opowieść o Jamie, który posiada niezwykły dar - widzi zmarłych.  Dla niektórych mogłoby to być ciekawą przygodą gdyby było chwilowe, ale gdy trwa to dłużej - na przykład całe życie, zaczyna być przerażające. To co potrafi Jamie to jednocześnie jego dar i przekleństwo. Pewnego dnia Jamie dostaje szansę, aby dobrze wykorzystać swoje umiejętności i pomóc uratować wiele ludzkich żyć. 

Najnowsza powieść Kinga to jak mówią powrót mistrza grozy. Ja niestety nie mam takiej wiedzy, aby móc się z tym stwierdzeniem zgodzić lub nie. Dla mnie "Później" było ciekawą książką, która bardzo mocno mnie zaangażowała. Myślę, że było to spowodowane głównym bohaterem, który jest nie tylko ciekawą postacią, ale jest też miły i uczynny. Trudno nie polubić takiego bohatera jakim jest Jamie. Podobało mi się w niej to, że jako czytelnik nie zostałam zalana falą informacji, a raczej na spokojnie wszystko przyjmowałam i uczyłam się wraz z postaciami. Stephen King nie napędzał sztucznie akcji, a bardziej starał się iść spokojną drogą, która wraz z upływem czasu zaczynała się zwężać. Spowodowało to, że byłam od początku zaangażowana i zaciekawiona, a dopiero później zaczęłam odczuwać nutkę grozy. 

Wydaje mi się, że "Później" to jedna z lepszych książek jakie ostatnio czytałam, myślę też że będzie jedną z najlepszych w tym roku. Bardzo polecam! 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 10.03.2021
Liczba stron - 384

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Albatros! 

1 komentarz:

  1. Jeszcze nie czytałam książek Kinga.. ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń