sobota, 2 października 2021

Studentka - Tess Gerritsen & Gary Braver

 "STUDENTKA" - Tess Gerritsen & Gary Braver 

Nie ma nic gorszego na świecie niż furia porzuconej kobiety.


Istnieją dziesiątki sposobów, by się zabić. Frankie Loomis, detektyw bostońskiej policji, poznała już wszystkie. Kiedy jednak zaczyna badać sprawę tragicznego w skutkach upadku młodej dziewczyny z balkonu apartamentowca, instynkt podpowiada jej, że to nie było samobójstwo. Dlaczego w mieszkaniu zmarłej nie znaleziono telefonu komórkowego? Dlaczego atrakcyjna i zdolna Taryn Moore targnęła się na swoje życie, skoro właśnie miała rozpocząć wymarzone studia doktoranckie?


Podejrzenia padają na Liama, byłego chłopaka Taryn, ale policjantka ma również na oku przyjaciela dziewczyny, nieśmiałego Cody’ego, który skrycie podkochiwał się w studentce.
- opis Wydawcy 

"Studentka" to moje pierwsze spotkanie z twórczością Tess Gerritsen i to spotkanie niezwykłe, ponieważ tę książkę autorka napisała wspólnie z Garym Braverem, który na co dzień prowadzi zajęcia ze studentami na jednym z uniwersytetów.  Nie byłam pewna czy ta książka będzie odpowiednią na rozpoczęcie przygody z Tess Gerritsen, ale zaryzykowałam, ponieważ bardzo zainteresował mnie jej opis. 

"Studentka" to thriller, w którym Frankie Loomis próbuje rozwikłać sprawę domniemanego samobójstwa młodej kobiety. Taryn według wszelkiego prawdopodobieństwa rzuciła się z okna i zginęła na miejscu. Jednak Frankie nie jest tego pewna, ponieważ jest wiele niewiadomych, które rzucają nowy cień na tę sprawę.. 
Gdy przeczytałam ten opis od razu coś zaskoczyło w mojej głowie i byłam bardzo podekscytowana na lekturę "Studentki". 

Książka Tess Gerritsen i Gary'ego Bravera dzieli się fragmenty "Potem" i "Przedtem" oraz na rozdziały pisane w narracji trzecioosobowej, ale skupiające się na poszczególnych bohaterach - Frankie, Taryn, Jack. Zabieg często wykorzystywany w thrillerach i kryminałach, po to aby czytelnik miał pełniejszy obraz wydarzeń, a także aby zmanipulować czytelnika. W przypadku książki "Studentka" był to zabieg bardzo przemyślany i moim zdaniem udany. Dzięki przeskokom czasowym, ale niezbyt częstym miałam okazję śledzić różne wydarzenia na bieżąco, a nie tylko dowiadywać się o nich. 

Jak już wspominałam "Studentka" to moje pierwsze spotkanie z prozą Tess Gerritsen i także z Garym Braverem. Biorąc to pod uwagę nie byłam w stanie wyłapać, które fragmenty były pisana przez którego z autorów. Chociaż szczerze mówiąc podczas lektury byłam bardziej zaciekawiona fabułą i tym aby dowiedzieć się co spotkało Taryn niż podziałem pomiędzy autorami. Jestem bardzo zadowolona z lektury "Studentki" - dobrze się bawiłam, nie przewidziałam zakończenia, ani tego "kto zabił". Myślę, że wkrótce sięgnę po jakąś książkę samej Tess, aby przekonać się czy spodoba mi się tak samo jak ta. 

Fanów Tess Gerritsen nie trzeba myślę namawiać do przeczytania "Studentki", a tym z Was, którzy są niezdecydowani powiem tylko - spróbujcie, mam nadzieję, że będziecie zadowoleni z lektury tak jak ja. 

 
Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 15.09.2021 
Liczba stron - 368

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz