niedziela, 11 września 2022

Złap mnie - Lisa Gardner

 "ZŁAP MNIE" - Lisa Gardner 

Przyszła ofiara wybierająca osobę, która będzie prowadziła śledztwo w sprawie jej zabójstwa… Brzmi jak z horroru i detektyw D.D. Warren rzeczywiście czuje dreszcze, kiedy w pobliżu jednego z miejsc zbrodni pojawia się młoda kobieta, Charlie Grant, z niezwykłą prośbą. Twierdzi, że za cztery dni, kiedy przypada pierwsza i druga rocznica śmierci jej dwóch przyjaciółek, ona też zostanie zamordowana. Będzie się oczywiście bronić, ale na wypadek gdyby się jej nie udało, chce ułatwić dochodzenie D.D. Warren, którą uważa za najlepszą śledczą w bostońskiej policji. Choć D.D. początkowo wątpi w słuszność tej teorii, sprawdza informację i potwierdza, że przed rokiem i dwoma laty, dokładnie 21 stycznia, zabito dwie kobiety, które dzieliło prawie dwa tysiące kilometrów. Nic nie łączy tych zbrodni… poza tym, że obie zamordowane były przyjaciółkami Charlie.
- opis Wydawcy 

Lisa Gardner to niekwestionowana królowa kryminału. Jej twórczość śledzi rzesza fanów, którzy czekają na kolejne tomy ulubionej serii. "Złap mnie" to tom 6 z cyklu o detektyw D.D. Warren. Wydawnictwo Albatros wydaje ponownie książki tej autorki w odświeżonej szacie graficznej, a więc możecie kojarzyć już tę jak i inne pozycje. Nie ukrywam, że bardzo podobają mi się te odświeżone wydania i zachęcają do sięgania po kolejne części. 

Książki Lisy Gardner można czytać bez względu na kolejność w serii, gdyż każda pozycja to osobna sprawa kryminalna. Jeśli jednak interesuje Was życie prywatne detektyw D.D. Warren to zachęcam, aby sięgać po książki w kolejności chronologicznej, zaczynając od "Samotnej". 

Sięgając po "Złap mnie" nie zastanawiałam się nad tym, nawet nie przeczytałam opisu tej książki. Po tylu spotkaniach z tą autorką wiedziałam, że będzie dobrze, cokolwiek odnajdę na kartach tej pozycji. Jak już wspominałam "Złap mnie" jest 6 tomem w serii o detektyw D.D. Warren, ale do lektury nie jest konieczna znajomość poprzednich części. Osobiście zachęcam, aby jednak je poznać, lecz jeśli zacznie od "Złap mnie" to także będzie w porządku. 

W "Złap mnie" poznajemy młodą kobietę Charlie Grant, która przychodzi do D.D. Warren i wprost przekazuje informacje o tym, że prawdopodobnie 21 stycznia umrze.. ściśle mówiąc zostanie zamordowana. Okazuje się, że rok i dwa lata wcześniej w taki właśnie sposób zginały jej dwie przyjaciółki. Charlie uważa, że będzie następna, a tylko detektyw D.D. Warren ma według niej odpowiednie doświadczenie, aby spróbować jej pomóc. Opis tej książki jest absolutnie fantastyczny, a cała lektura bardzo wciągająca. Lisa Gardner napisała bardzo dużo kryminałów oraz thrillerów i mogłoby się wydawać, że czytelnicy mogą być powoli rozgryzać jej sposób konstruowania fabuły i bohaterów. Za każdym razem kiedy wydaje mi się, że wiem jak skończy się książka, autorka uświadamia mi, że tylko mi się wydaje.

Z niesamowitą przyjemnością i zaangażowaniem przeczytałam "Złap mnie" Lisy Gardner. To były pełne napięcia chwile, które zawsze towarzyszą lekturze książek tej autorki. Cieszę się, że udaje mi się dawkować sobie kolejne tomy serii, a nie ulegam pokusie, by przeczytać je wszystkie jedna po drugiej. Odnoszę wrażenie, że dzięki przerwom pomiędzy kolejnymi częściami, o wiele przyjemniej wraca mi się do pani detektyw D.D. Warren. "Złap mnie" było naprawdę genialną historią, nie jestem pewna, czy najlepszą tej autorki, jaką czytałam. Jestem także daleka od klasyfikowania książek w serii od najlepszej do najgorszej, gdyż uważam, że w swoim gatunku one wszystkie są bardzo dobre i wciągające. Być może za kilka miesięcy nie będę pamiętać o co dokładnie chodziło  w fabule "Złap mnie", ale godziny, które spędziłam na jej lekturze uważam, za dobrze wykorzystany czas. 



Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 27.07.2022
Liczba stron - 480 
Cykl - Detektyw D.D. Warren [6] 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz