środa, 31 sierpnia 2022

Brakujący element - Harlan Coben

 "BRAKUJĄCY ELEMENT" - Harlan Coben 

Wilde jako małe dziecko został porzucony w lesie. Po latach, już jako dorosły mężczyzna, postanawia dowiedzieć się więcej o swoim pochodzeniu. Rejestruje się na stronie internetowej, która na podstawie nadsyłanych próbek materiału genetycznego kojarzy spokrewnionych ze sobą ludzi.


Dzięki portalowi udaje mu się odnaleźć biologicznego ojca, ale spotkanie z nim rodzi więcej pytań niż odpowiedzi. Wilde dowiaduje się jednak o jeszcze jednym krewnym. Peter Bennett, gwiazda popularnego reality show, próbuje się z nim skontaktować, ale po jednej nieudanej próbie znika jak kamień w wodę. Nękany wyrzutami sumienia Wilde zaczyna go szukać.
- opis Wydawcy 

"Brakujący element" to kontynuacja książki "Chłopiec z lasu", którą miałam okazję czytać na początku poprzedniego roku. Choć tamta pozycja wydawała mi się skończoną i kompletną historią, nie mogłam odmówić sobie poznania dalszych losów Wilde'a. 

"Brakujący element" to historia, którą od "Chłopca z lasu" dzieli kilkanaście lat. Wilde jest już dorosłym mężczyzną, który stara się poukładać swoje życie. Nie jest to łatwe zadanie zważywszy na to, że jego tragiczna historia nadal jest popularna i omawiana w różnych kręgach. Wilde chce poznać swoją historię, odnaleźć rodzinę. i tak trafia na stronę internetową, dzięki której ma nadzieję odszukać krewnych. Wilde ma szczęście (lub nie) odkryć tożsamość swojego biologicznego ojca oraz innego krewnego, który okazuje się być popularnym prowadzącym telewizyjnym. Peter jednak szybko znika, dosłownie zapada się pod zmienię, a nasz główny bohater postanawia dowiedzieć się co przytrafiło się jego krewnemu. 

Odnoszę wrażenie, że z każdą kolejną przeczytaną książką Harlana Coben coraz trudniej jest mi o nich pisać. Oczywistością jest, że są to pozycje fajne i wciągające, bardzo dobre w swoim gatunku. Są świetną rozrywką i umilaczem wieczorów. Wiem także z doświadczenia po poprzednich lekturach tego autora, że nie zostają one na długo w mojej pamięci. Jak już wspominałam uważam, że są to bardzo dobrze skonstruowane pozycje, które super się czyta, ale szczerze mówiąc nie wracam do nich zbyt często myślami. Odnoszę wrażenie, że z "Brakującym elementem" będzie tak samo. Podczas lektury byłam zaangażowana i całkowicie pochłonięta lekturą, aktywnie śledziłam kolejne poczynania Wilde'a i to czego dowiadywał się o sobie i swoim krewnym. Jednakże mam duże podejrzenie, że za jakiś czas nie będę pamiętać fabuły tej książki. 

Wydaje mi się, że fanów Harlana Cobena nie trzeba przekonywać do sięgnięcia po "Brakujący element". A Ci z Was, którzy się wahają — gorąco zachęcam do przeczytania najpierw "Chłopca z lasu" a następnie jego kontynuacji, czyli "Brakujący element". 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 15.07.2022
Liczba stron - 416 
Cykl - Wilde [2] 


Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz