czwartek, 4 sierpnia 2022

Jej ostatnie wakacje - C.L. Taylor

 "JEJ OSTATNIE WAKACJE" - C.L. Taylor 

Dwa lata temu siostra Fran, Jenna, wyjechała na małą wyspę w pobliżu Malty, na obóz dla osób z problemami psychicznymi, i zaginęła. Dwoje innych uczestników straciło życie w nieszczęśliwym wypadku, a organizator wyjazdu, charyzmatyczny mówca motywacyjny Tom Wade, trafił do więzienia jako człowiek pośrednio odpowiedzialny za ich śmierć. Po wakacjach, które przeistoczyły się w koszmar, pozostało jednak wiele pytań… Teraz okryty niesławą Lekarz Duszy wychodzi na wolność, a jego przedsiębiorcza i apodyktyczna żona Kate usiłuje za wszelką cenę pomóc mu wznowić działalność i odzyskać dawną renomę – oraz pieniądze. Tymczasem bliscy zaginionej Jenny nadal szukają odpowiedzi. Fran, zdeterminowana, by poznać prawdę, zapisuje się pod fałszywym nazwiskiem na pierwszy po dłuższej przerwie organizowany przez Lekarza Duszy wyjazd i staje oko w oko z mężczyzną, który jako jedyny może wiedzieć o losie jej siostry coś więcej. 

- opis Wydawcy 

C.L. Taylor nie jest dla mnie nową autorką, gdyż miałam okazję czytać jej dwa poprzednie thrillery. Czytałam i recenzowałam dla Was książki "Teraz zaśniesz" oraz "Zanim powróci strach". Po czasie, który minął od przeczytania tych pozycji stwierdzam, że bardziej w pamięci utkwił mi ten drugi tytuł. Ostatnio miała premierę najnowsza książka C.L. Taylor i sięgnęłam po nią bez zastanowienia. 

"Jej ostatnie wakacje" jest książką, w której poznajemy perspektywę trzech bohaterek. Pierwszą z nich jest Fran, kobieta, która pragnie poznać prawdę o tym co spotkało jej siostrę, druga to Kate - bardzo ambitna żona Toma czyli Lekarza Duszy, a ostatnią z perspektyw przedstawia nam Jenna, dzięki której możemy obserwować wydarzenia z Gozo. Fran i Kate to bohaterki, dzięki którym poznajemy obecną historię, a poprzez relację Jenny mamy wgląd w to co działo się dwa lata temu. Rozdziały i wydarzenia przeplatają się, ale wszystkie są dobrze określone więc nie miałam problemów z nadążaniem za fabułą. 

Najnowsza książka C.L. Taylor nie zachwyciła mnie tak jak wydawało mi się, że zachwyci. Oczekiwałam od tej pozycji tego czego zazwyczaj oczekuję od thrillerów, czyli przede wszystkim zaangażowania mnie w fabułę. Niestety "Jej ostatnie wakacje" nie spełniła tego założenia. Nie twierdzę, że ta pozycja jest zła, bo też nie uważam, aby jakakolwiek książka taka była. Po prostu są książki, które bardziej mnie angażują i takie, które czytam bez większych emocji. Taka właśnie była lektura pozycji C.L. Taylor. W mojej ocenie oprócz tego, że ta książka stoi opisem bohaterów, to fabularnie jest odrobinę za nudna dla mnie. Owszem ciekawym jest poznanie postaci, ich przemyśleń, cech charakteru czy zachowań, ale rzadko kiedy uratuje to książkę. Dobrze czytało mi się opis wydarzeń z perspektywy trzech bohaterek, ponieważ każda z nich była inna. Miały one inne problemy, a przede wszystkim inne cele. Fran chciała dowiedzieć się co stało się z jej siostrą, Kate pragnęła za wszelką cenę odbudować renomę Lekarza Duszy, nawet za cenę swojego małżeństwa. Jeśli chodzi o Jennę to była to dla mnie najmniej interesująca postać i też po skończeniu książki czułam do jej wątku największą irytację. Chyba po prostu nie byłam w stanie zrozumieć jej decyzji i wyborów. Tyle jeśli chodzi o postacie, a wracając do fabuły to niestety niezbyt mi się podobała. Wydawało mi się, że książka ma spory potencjał gdy zapoznawałam się z opisem, jednak w trakcie lektury rozminęłyśmy się z autorką. Przede wszystkim wolałabym, aby intryga poszła w stronę innych bohaterów. Jednakże są to kwestie, które zależą tylko od autora i należy to przyjąć do wiadomości  i tyle. Mnie ta pozycja nie zachwyciła, ale mam nadzieję, że innym czytelnikom przypadnie do gustu. 




Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 1.06.2022 
Liczba stron - 416

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz