piątek, 5 marca 2021

Chłopiec z lasu - Harlan Coben

 "CHŁOPIEC Z LASU" - Harlan Coben 

New Jersey, 1986 rok. W Stanowym Parku Krajobrazowym Ramapo Mountain znaleziono dziecko. Brudne, odziane w łachmany i… kompletnie dzikie. Chłopiec rozumie po angielsku, lecz nic nie mówi. Nikt nie zgłaszał zaginięcia. Nikt nie wie, kim chłopiec jest i jak długo przebywał w lesie. Nikt nie wie, jak udało mu się przetrwać.


Trzydzieści lat później Wilde stara się żyć normalnie, choć jego przeszłość wciąż pozostaje tajemnicą – także dla niego samego. Pewnego dnia otrzymuje wiadomość o zaginięciu nastolatki. Nikt się nim nie przejmuje – nawet jej własny ojciec – ale pewna ważna osoba z przeszłości Wilde prosi go o pomoc w znalezieniu dziewczyny. Jedyną wskazówką jest to, że była ostatnio nękana.
- opis Wydawcy 


Harlan Coben to dla wielu czytelników niekwestionowany mistrz w swoim gatunku. Ja także lubię jego książki, te które są wydawane staram się czytać na bieżąco i rzadko bywa, aby któraś mi się nie spodobała. W tym miesiącu wydawnictwo pokusiło się o nowe wydanie "Chłopca z lasu". 

Gdy pierwszy raz spojrzałam na okładkę "Chłopca z lasu" zobaczyłam węża. Dopiero po lepszym przyjrzeniu się dostrzegałam, że jest to kręta droga wśród jesiennych, pomarańczowych drzew. Obrazek na okładce w oczywisty sposób nawiązuje do fabuły, być może jest to droga przy której w 1986 roku znaleziono małego chłopca. 

"Chłopiec z lasu" to książka właśnie o tytułowym chłopcu, który został znaleziony przed laty sam pośród pustkowia leśnego w Parku Krajobrazowym. Chłopak nic nie mówił i był zupełnie dziki, ale wbrew logice rozumiał słowa wypowiadane do niego w języku angielskim.  Kilkadziesiąt lat później Wilde - imię samo za siebie wskazuje kim jest owy człowiek, otrzymuje prośbę, aby pomóc w odnalezieniu dziewczyny - Naomi Pine, która zaginęła a nikt się tym zbytnio nie zainteresował. Nikt oprócz Hester - kobiety, która dzielnie stara się walczyć w obronie tych, którzy nie potrafią tego zrobić w swoim imieniu. Bardzo zaintrygowało mnie to, że zaginionej dziewczyny ma szukać mężczyzna, którego odnaleziono samego w lesie. Od początku przeczuwałam, że pomiędzy nimi musi być jakieś powiązanie. 

Harlan Coben po raz kolejny nie zawiódł mnie. W "Chłopcu z lasu" odnalazłam wszystkie te elementy, które lubię w powieściach z gatunku thriller. Jednakże sporo rzeczy wskazuje na to, że ta książka jest nieco inna od typowego thrillera Cobena. Jest w niej dużo dramatu jednostki, jej myśli i spraw które konkretnie dotykają tylko ją.  Oprócz tego bardzo typowy dla Cobena wątek przeszłości, która oczywiście musi wychodzić na jaw w najmniej odpowiednim momencie i mieszać się z teraźniejszością. "Chłopiec z lasu" to świetna powieść - wciągająca i trzymająca w napięciu do samego końca. Przeczytał ją w dwa wieczory, ponieważ z trudem odłożyłam ją, aby pójść spać. 

Dla fanów autora "Chłopiec z lasu" to oczywiście must read, a dla tych, którzy jeszcze jakimś cudem nie mieli do czynienia z Cobenem - gorąco zachęcam i polecam! 

 

Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 12.11.2020
Liczba stron - 416 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz