czwartek, 6 sierpnia 2020

Zanim powróci strach - C.L. Taylor

"ZANIM POWRÓCI STRACH" - C.L. Taylor


Kiedy Lou Wandsworth uciekała ze swoim nauczycielem, Mikiem Hughesem, do Francji, była przekonana, że jest on miłością jej życia. Jednak Mike nie był tym, za kogo go uważała. I zrobił coś, co sprawiło, że jej życie legło w gruzach. Teraz trzydziestodwuletnia Lou dowiaduje się, że Mike jest związany z nastolatką, Chloe Meadows. Nie mogąc pozwolić na to, by historia się powtórzyła, kobieta wraca do domu, by skonfrontować się ze swoim byłym i wszystkim, co jej zrobił. 
- opis Wydawcy 


Wydawnictwo Albatros od jakiegoś czasu serwuje nam, czytelnikom bardzo ciekawą serię thrillerów. Jedną z najnowszych jest książka autorstwa C.L. Taylor - "Zanim powróci strach". Po przeczytaniu opisu byłam bardzo zaciekawiona tym tytułem i  nie mogłam doczekać się lektury. 

"Zanim powróci strach" to książka pisana z perspektywy trzech kobiet - Lou, Wendy oraz Chloe. Pierwsza z nich przed laty wyjechała ze swoim nauczycielem, z którym miała romans, tak przynajmniej wyglądało to dla osób postronnych. Co rzeczywiście wydarzyło się pomiędzy tą dwójką długo nikt nie wiedział. Wendy to była żona mężczyzny, z którym wyjechała Lou. A ostatnia i najmłodsza z nich - Chloe jest nastolatką, której być może grozi niebezpieczeństwo. Od pierwszych stron wiemy, że te trzy kobiety mają ze sobą o wiele więcej wspólnego niżby chciały przyznać. 

Wcześniej miałam już przyjemność czytać inną książkę C.L. Taylor czyli Teraz zaśniesz, która była ciekawa, ale miała też swoje wady. Do "Zanim powróci strach" podchodziłam jednak z ogromną nadzieją, że tym razem otrzymam od autorki coś więcej. Bardzo chciałam, aby ta najnowsza pozycja okazała się być czymś o czym długo nie będę potrafiłam zapomnieć. 

Od samego początku czuć w tej książce napięcie pomiędzy bohaterami, które sprawia, że czytelnik zaczyna zastanawiać się nad ich przeszłością. Oczywiście jest to słuszne, ponieważ w miarę upływu stron akcja jeszcze bardziej gęstnieje, a my nie możemy doczekać się zakończenia i poznania prawdy. "Zanim powróci strach" czytało mi się porównywalnie do "Teraz zaśniesz". Były momenty wzlotu akcji, gdzie była ona dynamiczna i wprawiała mnie w osłupienie, ale były też momenty, kiedy odrobinę się nudziłam. Jednak w ogólnym rozrachunku "Zanim powróci strach" podobała mi się bardziej. 

Ciekawym pomysłem było wplecenie problemu molestowania nieletnich do fabuły. Jak wiadomo jest to bardzo złe postępowanie, ponieważ odciska piętno na całym życiu młodej osoby. Choć wydawać by się mogło, że ofiary prędzej czy później "zapominają" i starają się żyć normalnie to tylko one wiedzą jak jest naprawdę. W przypadku książki "zanim powróci strach" mamy z tym do czynienia za  sprawą relacji Lou i Mike'a. Coś co na początku jawiło się dla młodej dziewczyny jako wielka miłość okazało się czymś zupełnie innym, a granica między bezpieczeństwem a walką o siebie naprawdę cienka. Podoba mi się postać Lou jako dorosłej kobiety, która powraca w rodzinne strony i odkrywa, że Mike obrał sobie nowy cel. Niesamowicie podobała mi się jej postawa, gdy próbowała przekonać ofiarę i jej rodzinę, że Mike nie jest tym za kogo się podaje. Największą jednak zagadkę dla mnie stanowiła Wendy, której intencji długo nie mogłam odkryć. Jej udział w faule bardzo mnie zaskoczył, ale biorąc pod uwagę gatunek książki - było to zaskoczenie zdecydowanie na plus. 

"Zanim powróci strach" to thriller, który bardzo Wam polecam, gdyż jest dobrze napisany, świetnie dopracowany w szczegółach i co ważne trzyma czytelnika w napięciu do samego końca. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 01.07.2020
Liczba stron - 416


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz