wtorek, 13 kwietnia 2021

Ty będziesz następna - Jennifer Hillier

 "TY BĘDZIESZ NASTĘPNA" - Jennifer Hillier

Kiedy szesnastoletnia Angela Wong, najpopularniejsza dziewczyna w szkole, znika bez śladu, nikt z jej przyjaciół nie ma pojęcia, co się mogło stać – ani Georgina Shaw, jej najlepsza przyjaciółka, ani Kaiser Brody, który przyjaźnił się z obiema dziewczynami.

Czternaście lat później szczątki Angeli zostają znalezione w lesie za domem, w którym wychowywała się Geo. A Kaiser – teraz detektyw policji w Seattle – wreszcie poznaje prawdę: Angela była ofiarą Calvina Jamesa, nazywanego przez policję Dusicielem ze Sweetbay. Tego samego człowieka, który zamordował trzy inne kobiety.
- opis Wydawcy 


"Ty będziesz następna" to jeden z thrillerów, które ostatnio miałam okazję przeczytać. Muszę przyznać, że zarówno jego okładka, opis jak i sama treść zapadały mi w pamięci, choć od lektury minął ponad tydzień. 

Książka Jennifer Hillier opowiada historię Geo, której najlepsza przyjaciółka zaginęła czternaście lat temu. Obecnie kobieta wiedzie dostatnie życie u boku narzeczonego planując ślub i spełniając się zawodowo. Niestety tę sielankę przerywa nagłe odnalezienie zwłok Angeli - zaginionej dziewczyny. Prawda wychodzi na jaw, a wraz z nią zmienia się całe życie Geo. 

"Ty będziesz następna" jest dość ciekawie skonstruowana, ponieważ dzieli się na kilka części, w których na przemian śledzimy akcję ze strony Geo i Kaisera - obecnie policjant, a dawniej kolegi i nieodłącznego kompana Geo i Angeli. Warto wspomnieć także o tym, że większość akcji książki ma miejsce już po 'odpokutowaniu' Geo za swoje przewinienia. "Ty będziesz następna" jest pozycją pełną retrospekcji, w których powracamy do czasów nastoletnich naszych bohaterów. Dzięki temu oczywiście odrobinę wyprzedzamy fabułę i możemy lepiej poznać ją i bohaterów. Niestety bardziej wnikliwi czytelnicy, którzy mają za sobą wiele przeczytanych tego typu książek mogą już w połowie mniej więcej domyślić się jak dalej potoczy się fabuła. Co prawda zakończenie jest zaskakujące i trudno go przewidzieć w 100%. Jednak mnie ono nie przypadło do gustu. Nie jestem fanką takich zakończeń, które niekoniecznie niosą za sobą dobry przekaz. Wydaje mi się, że w tej książce tak właśnie jest. Biorą to wszystko pod uwagę - książka bardzo fajna, ciekawa i wciągająca, ja zmieniłabym tylko zakończenie. 

 Książkę tą czytało mi się naprawdę rewelacyjnie. Była szybka akcja, dynamiczne dialogi, ale nie zabrakło też potrzebnych opisów. Dodatkowo, co dla mnie jest zawsze ogromnym plusem, zaangażowałam się w tę historię i naprawdę z zaciekawieniem śledziłam losy naszej głównej bohaterki (mimo, że domyślałam się co będzie na następnych stronach). 

"Ty będziesz następna" to ciekawy thriller z wieloma wątkami, które sprawiają, że cała historia może być różnie odczytywana, a szczególnie zakończenie. Myślę, że fanom gatunku ta książka ma szansę się spodobać. 

 
Wydawca - Wydawnictwo Muza 
Data wydania - 14.04.2021
Liczba stron - 416 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza! 


1 komentarz:

  1. Lubię czasem sięgać po tego typu powieści, ale do tej jakoś niespecjalnie mnie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń