piątek, 28 czerwca 2019

Oszukana - Magda Stachula

"OSZUKANA" - Magda Stachula 


 Jestem Lena, mam dwadzieścia trzy lata, interesuję się fotografią, mieszkam w uroczej willi nad jeziorem. W wielkim domu, otoczonym lasem, tylko ja, mój chłopak i nasz pies. Jednym wyda się to romantyczne, innym mroczne, nic z powyższych, dla mnie to prostu idealna kryjówka. Musiałam uciekać, musiałam się gdzieś schować, nie chciałam umrzeć. Żyję chwilą, stronię od ludzi, codziennie przekonuję siebie, że moje wcześniejsze życie nie istniało. Tak jest prościej. Gdy się w kółko powtarza kłamstwa, w końcu zaczyna się w nie wierzyć. Ale to tylko część prawdy o mnie. Tak jak Ty mam swoje tajemnice i lęki. Najbardziej boję się, że jeśli przeszłość mnie odnajdzie, zginę! To co mi się przydarzyło, równie dobrze mogło spotkać Ciebie. Uważaj na siebie i pamiętaj, niektórzy ludzie kłamią.
- opis Wydawcy 

Dziś recenzja książki, której autorka wielu z Was na pewno jest dobrze znana. Magda Stachula ma na swoim koncie kilka powieści, które zbierały świetne recenzje. "Oszukana" to moje pierwsze spotkanie z twórczością naszej utalentowanej pisarki. Od dawna czytuję polskich autorów i uważam, że należy promować ich twórczość tak samo jak książki zagraniczne. W kwestii kryminałów czy thrillerów naprawdę nie mamy sie czego wstydzić. Maga Stachula jest jedną z tych pisarek, których książki dosłownie połyka się w całości. 

Bardzo ucieszyła mnie możliwość przeczytania książki "Oszukana". Podjęłam decyzję o wsparciu tego tytułu głównie za sprawą nazwiska autorki, której twórczość od dawna chciała poznać. Dzięki wydawnictwu Edipresse miałam tę niezwykłą okazję do przeczytania "Oszukanej" i zakochania się w prozie Magdy Stachuli.  

Na kartach książki "Oszukana" poznajemy Lenę, a właściwie Milenę - młodą kobietę, która uciekając przed przeszłością znalazła spokój i schronienie w domu niejakiego Nikodema. Mężczyzna jest dużo starszy od głównej bohaterki i jego zachowanie budzi momentami w dziewczynie, jak i w czytelniku pewien rodzaj niepokoju. Niby wszystko wydaje się być dobrze - majętny przedsiębiorąca chce tylko pomóc młodej i zagubionej kobiecie, a jednak jest w tej sytuacji coś złowrogiego. Dodajmy jeszcze do tego umiejscowienie akcji - dom na kompletnym odludziu. Z jednej strony dla Leny to dobra miejscówka, bo nie spotka tu nikogo niepowołanego, ale z drugiej nikt też nie przyjdzie jej z pomocą gdyby coś poszło nie tak.. 

Thriller napisany jest w narracji pierwszoosobowej z perspektywy kilku bohaterów. Dzięki temu zabiegowi czytelnik ma szansę na poznanie wielu osobowości, myśli, uczuć i miejsc. Każdy szczegół może być ważny jeśli chcemy poznać prawdę zawartą na kartach tej książki jeszcze przed samą Leną. Każdy czytelnik lubi ten rodzaj gry - odkrywanie co autor uknuł tym razem, jaką intrygę, kto jest tym dobrym, a kogo należy się obawiać. Jednym z wielu plusów tej powieści jest fakt, że Magda Stachula tak prowadzi fabułkę, że czytelnikowi trudno jest się połapać kto może kłamać. "Oszukaną" przeczytam w ciągu kilku godzin. Postać Mileny kompletnie mnie oczarowała, choć nie jestem pewna czy dobre określenie. Po prostu chciałam bardzo mocno dowiedzieć się co spotkało tę młodą i miłą dziewczynę. 

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji do czytania którejś z książek Magdy Stachuli to koniecznie musicie to zmienić. Nie wiem jakie są poprzednie pozycje spod pióra tej autorki, ale po "Oszukanej" wnioskuję, że mogą być dobre. Książka, którą ja miałam okazję przeczytać, a o której własnie czytacie była świetna, bardzo mi się podobała i liczę na więcej.   




Wydawca - Wydawnictwo Edipresse Książki
Data Wydania - 15.05.2019 
Liczba stron - 368

Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Edipresse Książki! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz