poniedziałek, 16 listopada 2020

Nas Dwoje - Holly Miller

 "NAS DWOJE" - Holly Miller 

Joel jest singlem od czasu, gdy poprzysiągł sobie, że już nigdy się nie zakocha. Wie, że jeśli obdarzy kogoś uczuciem, tę osobę może spotkać coś złego. Kiedy jednak na swojej drodze spotyka przeuroczą Callie, jest przekonany, że długo nie wytrwa w swoim postanowieniu. Dziewczyna ma być dla niego szansą na szczęście.


Callie niedawno straciła najlepszą przyjaciółkę, która zginęła w wypadku. Wciąż jeszcze nie doszła do siebie po tragedii, nadal w jej życiu dominują smutek i przygnębienie. Z powodu śmierci koleżanki porzuciła marzenia o karierze ekologa, by pomóc mężowi Grace w prowadzeniu kawiarni. Ale wystarczy, że spojrzy na wpadającego coraz częściej na kawę i ciastko Joela, by wiedzieć, że właśnie trafiła na miłość swojego życia. Oboje wydają się dla siebie stworzeni. 
- opis Wydawcy
 
"Nas Dwoje" to książka, która przekonała mnie do siebie po pierwsze za sprawą tego napisu - "Jedna z najpiękniejszych i najsmutniejszych powieści tego roku!". Drugim elementem przykuwającym moją uwagę była okładka, od której nie mogłam oderwać wzroku. ilustracja ta wydała mi się niesamowicie klimatyczna i właśnie taka pół na pół - z jednej strony zakochana para, ale z drugiej ciemne kolory i pełnia księżyca. Byłam bardzo ciekawa co z tego wyniknie na kartach powieści Holly Miller. 

Powieść Holly Miller - "Nas Dwoje" to debiut literacki autorki, która obecnie mieszka w Norfolk i uwielbia pisać.

"Nas Dwoje" opowiada historię dwojga, na początku obcych sobie osób, którzy pewnego dnia się spotykają. Joel to nietypowy singiel z wyboru, który uważa, że ma wystarczające powody, aby myśleć iż nie zasługuje na miłość. Mężczyzna choć skrycie wierzy w miłość to nie chce się na nią godzić. Wszystko oczywiście zmienia się gdy wpada na piękną Callie.. Związek tych dwojga nie jest łatwy, a wręcz przeciwnie. Oboje noszą w sobie dużo złych emocji, bólu i strachu i w połączeniu z nagle pojawiającą się miłością może dojść do wybuchu, którego nikt nie jest w stanie kontrolować. 

Myślę, że właśnie takiej książki potrzebowałam ostatnio. "Nas Dwoje" jest historią, która opiera się na związku dwojga dojrzałych ludzi. Podoba mi się, że Joel i Callie są już po trzydziestce i nie mają tendencji do zbyt emocjonalnego przeżywania każdego uśmiechu. Owszem takie rzeczy też się chwalą, ale jednak wiek naszych bohaterów i ich sposób bycia sprawia, że książka jest o wiele bardziej intymna. Poza tym nasi bohaterowie są bardzo uroczymi ludźmi, których od razu polubiłam i kibicowałam na każdej stronie. W Joel'u jest coś co sprawia, że ma się ochotę mu zaufać i dać się otoczyć ramieniem. Problem polega na tym, że on sam rzadko kogoś obejmuje i proponuje cokolwiek, a dla Callie zrobił wyjątek. 

Bardzo dobrze czułam się podczas lektury tej książki. "Nas Dwoje" okazało się być wszystkim tym czego poszukuję w ludziach i literaturze. Dostałam fajnych bohaterów, ciekawą i jednocześnie skomplikowaną fabułę oraz przyjemny styl pisania autorki. Nie zawsze bywam wymagającym czytelnikiem, często nie zauważam drobnych mankamentów, tych negatywnych, ale z pozytywnymi już trochę jest inaczej. Lubię gdy w powieści nie chodzi tylko o fabułę, o to co dzieje się z bohaterami, ale bardzo doceniam wkład emocjonalny autorki w historię. Mam przeczucie, że w przypadku "Nas Dwoje" Holly Miller włożyła całe serce i dusze. 

Jeśli szukacie książki, która będzie jednocześnie nostalgiczna i smutna, ale z drugiej otuli Was jak ciepły kocyk to myślę, że "Nas Dwoje" sprawdzi się idealnie. Z niecierpliwością będę wyczekiwać kolejnych powieści autorki! 


Wydawca - Wydawnictwo Muza 
data Wydania - 28.10.2020
Liczba stron - 478
Cykl - Nas Dwoje [1]

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz