wtorek, 8 czerwca 2021

Ostrze - Anne Mette Hancock

 "OSTRZE" - Anne Mette Hancock 

Przed kilku laty opinią publiczną wstrząsnęło brutalne morderstwo adwokata Christoffera Mossinga. Kamera monitoringu zarejestrowała młodą kobietę Annę Kiel, która opuszczała miejsce zbrodni. Do dziś nie udało się jej aresztować.


Dziennikarka duńskiej gazety Heloise Kaldan otrzymuje od Anny Kiel serię tajemniczych listów. Ich nadawczyni jest przekonana, że losy obu kobiet są ze sobą mocno splecione.


Kiedy Heloise zaczyna zgłębiać sprawę dawnego morderstwa, w mieście dochodzi do kolejnej zbrodni. 
- opis Wydawcy 


Czasem mam ich przesyt, czasem śnią mi się po nocach, ale i tak do nich wracam - thrillery. Lubię książki z tego gatunku, lubię gdy ich fabuła ma miejsce w nowych miastach, o których jeszcze nie czytałam. Wybrałam "Ostrze" jako kolejną lekturą, ponieważ zafascynowała mnie Kopenhaga, jako miejsce zbrodni. 

"Ostrze" to pierwszy tom z trylogii Mroki Kopenhagi autorstwa Anne Mette Hancock. Mam nadzieję, ze już wkrótce w Polsce pojawi się kolejny tom, ponieważ "Ostrze" pozostawiło po sobie nie tylko tajemnice, ale też duży niedosyt. 

Na kartach książki poznajemy dziennikarkę, która zaczyna dostawać dziwne listy, rzekomo od Anny Kiel - kobiety przed laty oskarżonej o zabójstwo adwokata. Przez kilka lat kobiety nie udały się znaleźć i aresztować. Gdy nasza bohaterka -  Heloise otrzymuje pierwszy list, postanawia na nowo zająć się sprawą. Do czego doprowadzi ją to dziennikarskie śledztwo? Do jakich wniosków dojdzie, gdy pozna prawdę? Tymczasem w mieście dochodzi do kolejnego morderstwa.

Thrillery mają to do siebie, że muszą przykuwać uwagę czytelnika od pierwszego zdania opisu. Musi być jak najbardziej tajemniczo i musi być zbrodnia. "Ostrze" zainteresowało mnie od pierwszej strony. Gdy zaczynałam lekturę wiedziałam, że będę dobrze się bawić, że zaangażuję się w tę historię. Oczywiście nie pomyliłam się. Autorka świetnie operuje słowem, ale także bohaterami i fabułą. Niesamowicie podobał mi się motyw dziennikarskiego śledztwa, który rządzi się nieco innymi prawami niż to oficjalne, prowadzone przez policję. Tutaj bohater może wykorzystać więcej myków i znajomości, a co najważniejsze prasa to też władza. Nasza główna bohaterka jest bardzo ciekawska i zaintrygowana tym co Anna Kiel ma jej do powiedzenia. Nie traktuje kobiety jak nic nie znaczące źródło opowiastek i fanaberii, choć przecież początkowo nie ma pewności z kim koresponduje. Dziennikarka chce jednak wszystko sprawdzić, aby jak najlepiej wykorzystać swój zawód i pomóc w ujęciu przestępcy. Prawda musi wyjść na jaw.

"Ostrze" mnie zafascynowało. Czytałam tę książkę z ogromnym zainteresowaniem i zaangażowaniem w historię. Mogę nawet powiedzieć, że polubiłam główna bohaterkę Heloise. Jest ona cierpliwa i nieustępliwa, bardzo mi się podobało to połączenie. Myślę, że z chęcią sięgnę po kolejny tom gdy tylko będzie taka możliwość. 

Jeśli lubicie thrillery to myślę, że "Ostrze" także Wam może przypaść do gustu. 

 
Wydawca - Wydawnictwo Mova 
Data wydania - 12.05.2021
Liczba stron - 376 
Cykl - Mroki Kopenhagi [1] 


Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Mova! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz