poniedziałek, 29 lipca 2019

Jeśli tam jesteś - Katy Loutzenhiser

"JEŚLI TAM JESTEŚ" - Katy Loutzenhiser 



Zan, której najlepsza przyjaciółka Priya niedawno wyprowadziła się do Kalifornii, jest zdruzgotana, gdy ich kontakt nagle się urywa. Jakby tego było mało, Instagram Prii zamienia się w strumień usianych błędami, banalnych postów na temat nowego, wspaniałego życia – zupełnie nie w jej stylu…

Wszyscy powtarzają Zan, że powinna dać sobie spokój i pozwolić dziewczynie zacząć od nowa. Jednak dopóki Zan nie usłyszy tego z ust Prii, nie będzie w stanie pogodzić się z faktem, że ich przyjaźń dobiegła końca.
Dopiero kiedy w szkole pojawia się „nowy” – Logan – Zan zaczyna otwarcie mówić o tym, jaka czuje się nieszczęśliwa, zagubiona i zdradzona. Chłopak z ochotą przyłącza się do prowadzonego przez nią śledztwa, mimo że wszyscy dookoła uważają podejrzenia Zan za niedorzeczne. Sprawa staje się naprawdę poważna, kiedy Zan w najnowszym selfie Prii odkrywa coś, co rzuca nowe światło na jej niepokojące milczenie.
Może Priya nie odpisuje na maile nie dlatego, że nie chce, tylko że nie może?

- opis wydawcy 

Dwie najlepsze koleżanki. Jedna z nich wyjeżdża i z dnia na dzień tracą ze sobą kontakt. Co tak naprawdę dzieje się z Prii? Czy Zan odnajdzie ścieżkę do prawdy i zdoła uratować przyjaźń? 

Byłam strasznie podekscytowana lekturą tej książki. W pewien sposób opis jej wydał mi się takim powiem świeżości, czegoś w takim klimacie już dawno nie czytałam. Bała się jednak odrobinę, że zawiodę się na historii i bohaterach. Miałam świadomość, że "Jeśli tam jesteś" to książka młodzieżowa,  a one mają 'prawo' do błędów i bycie nieidealnymi. Było to jednak błędne założenie, bo powieść okazała się w stu procentach strzałem w dziesiątkę. Katy Loutzenhiser trafiła prosto w moje czytelnicze serce. 

Sam pomysł na fabułę bardzo ciekawy, choć zdaję sobie sprawę, że taki powieści zapewne powstały setki. Jednak ja jako pierwszą przeczytałam "Jeśli tam jesteś" i nie zwiodłam się. Bardzo podobał mi się upór Zan, która za wszelką cenę starała się dowiedzieć prawdy o przyjaciółce. W dzisiejszych czasach takie postawy się bardzo chwali, bo są nietuzinkowe. Każdy goni za swoim życie, szczęściem, a przyjaźnie, tym bardziej te na odległość z upływem czasu popadają w zapomnienie. Zan jest natomiast kompletnym przeciwieństwem tego. Dziewczyna tak mocno wierzyła w swoją przyjaciółkę i więź, która ich łączyła, że nie była wstanie uwierzyć, iż Prii nagle przestała się do niej odzywać z własnej woli. To jest ta niesamowita siła przyjaźni do której warto dążyć. 

Upór Zan prowadzi do tego, że dziewczyna zaczyna szukać wszelkich wskazówek, które mogłoby znaczyć coś więcej niż to co widać na pierwszy rzut oka. Zaczyna prywatne śledztwo, choć wielu jest wokół niej ludzi, którzy starają się ją przekonać, aby dała sobie spokój.  Ta książka naprawdę na nowo daje wiarę w ludzi. 

"Jeśli tam jesteś" - niesamowita młodzieżówka, z humorem, z pięknym przesłaniem, nutą tajemnicy. Polecam! 


Wydawca - Wydawnictwo IUVI 
Data wydania - 19.06.2019
Liczba stron - 304

Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu IUVI!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz