czwartek, 28 maja 2020

Moja mroczna Vanesso - Kate Elizabeth Russell

"MOJA MROCZNA VANESSO" - Kate Elizabeth Russell



Podporządkowała swój świat tylko jemu. A on totalnie nią zawładnął. On – czterdziestodwuletni intrygujący nauczyciel literatury.

Nie była jedyną dziewczyną w jego życiu. Inne, już jako dorosłe kobiety, szukają sprawiedliwości, bo zrozumiały, że zostały skrzywdzone. Oczekują, że Vanessa będzie z nimi solidarna. A ona nie może tego zrobić, bo dla niej był dobry. Przecież to ją wybrał. Sama tego chciała. Wierzyła, że to miłość. Ale czy na pewno?
Zmuszona po latach do zdefiniowania na nowo dawnej relacji Vanessa miota się między przeszłością a teraźniejszością. Musi zdecydować: czy był to związek, czy została wykorzystana? Czy była to erotyczna fascynacja czy niezdrowy popęd? I czy była gotowa na taką relację, mając piętnaście lat?

- opis Wydawcy 


Do przeczytania książki "Moja mroczna Vanesso" przekonała mnie po pierwsze jej okładka, a po drugie opis, który idealnie wpasowuje się w mój gust czytelniczy. Jak już wspominałam bardzo spodobała mi się graficzna osłona książki, na którą od razu zwróciłam uwagę. Jest ona moim zdaniem subtelna i tajemnicza, co sprawia, że czytelnik ma większe szanse, aby zwrócić na nią uwagę. 

Na pierwszy rzut oka "Moja mroczna Vanesso" jest powieścią o romansie uczennicy i nauczyciela. Jednak pod tą wierzchnią warstwą kryje się historia pełna uczuć, przeżyć i zmagań z samym sobą. Akcja powieści toczy w dwóch perspektywach czasowych. Dzięki temu poznajemy Vanessę jako nastolatkę, która przyjeżdża do elitarnej szkoły średniej, aby kontynuować naukę, a także jako dorosłą kobietę, która z perspektywy czasu stara się pogodzić i poukładać pewne sprawy z przeszłości. W czasach licealnych Vanessa poznała Strana - dorosłego, starszego od siebie mężczyznę, który był jej nauczycielem. Na kartach książki "Moja mroczna Vanesso" śledzimy początek ich znajomości, wzloty i upadki, a także wydarzenia z życia dorosłej już Vanessy, w której świecie wciąż obecny jest Strane. 

"Moja mroczna Vanesso" jest opowieścią o usidleniu słabszej osoby w swoich szponach - taki właśnie obraz wyłania się z tej historii. Strane całkowicie zawładnął życiem młodziutkiej i niedojrzałej jeszcze wtedy Vanessy, która była mu oddana. Mimo, że takich dziewczyn jak ona było wiele nadal sądziła, że jest tą jedyną i na pewno jej nie skrzywdzi.  Jak sami widzicie "Moja mroczna Vanesso" jest opowieścią bardzo druzgocącą i odbijającą się w przemyśleniach czytelnika. Przyznam, że po skończeniu lektury byłam zdezorientowana i wytrącona z równowagi z uwagi na fakt, że taka historia mogła się wydarzyć na prawdę. Autorka w sposób bardzo dokładny i rzetelny oddaje emocje swojej bohaterki za pomocą dialogów i opisów myśli orz wewnętrznych uczuć. W tej książce można znaleźć klasyczny przykład owinięcia sobie kogoś wokół palca i tego jak łatwo to zrobić i jakimi metodami. Bardzo podobał mi się styl autorki, który był mroczny i świdrujący rzeczywistość, a dzięki temu świetnie oddawał klimat całej historii. 

Od początku czułam, że "Moja mroczna Vanesso" będzie jedną z moich ulubionych książek. Po przeczytaniu jestem tego całkowicie, w stu procentach pewna. Ta powieść była jedną z najgenialniejszych jakie ostatnio czytałam i na pewno zostanie ze mną na długo. Bardzo polecam! 


Wydawca - Wydawnictwo Otwarte 
Data wydania - 27.04.2020
Liczba stron - 384 

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Otwarte! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz