niedziela, 5 marca 2023

Zaginiona - Lisa Gardner

 "ZAGINIONA" - Lisa Gardner 

Dla byłego profilera FBI, Pierce’a Quincy’ego, właśnie zaczął się najgorszy koszmar: na opuszczonym odcinku autostrady w Oregonie znaleziono porzucony samochód. Z włączonym silnikiem i damską torebką na siedzeniu kierowcy. Po Rainie Conner, jego żonie, z którą jest w separacji, nie było już ani śladu. Czyżby w końcu dogonił ją jeden z duchów z burzliwej przeszłości? A może jej zniknięcie miało związek z jakąś sprawą, nad którą oboje pracowali – choćby okrutnego podwójnego zabójstwa lub domniemanego znęcania się nad głęboko zaburzonym dzieckiem – i którą Rainie wzięła sobie za bardzo do serca? Wraz ze swoją córką, agentką FBI Kimberly Quincy, Pierce walczy z lokalnymi władzami, ścigając się z czasem i gorączkowo poszukując odpowiedzi na pytania, których boi się zadać.

Jest jednak ktoś, kto wie, co stało się tamtej nocy, i już kontaktował się z prasą. Jego warunki są jasne: chce pieniędzy, władzy i sławy. Jeśli nie dostanie tego, czego żąda, Rainie odejdzie na dobre. 
- opis Wydawcy 

Lisa Gardner to niekwestionowana królowa kryminału. Polscy czytelnicy już nie jedną serię autorki mieli czytać. Osobiście zafascynowałam się Lisą Gardner za sprawą cyklu z detektyw D.D. Warren, który naprawdę uwielbiam i uważam za jedne z najlepszych kryminałów. Tym razem wydawnictwo postanowiło wznowić inną serię autorki opowiadającą o byłym policjancie i jego zaginionej żonie. Nie ukrywam, że od początku byłam bardzo ciekawa jak Lisa Gardner poradziła sobie z nową serią i zupełnie innymi bohaterami. 

Na początku chcę nadmienić, że byłam zdumiona, gdy natknęłam się na informację, że "Zaginiona" to 5 tom cyklu. Jak wspominałam byłam tym zdziwiona, że wydawnictwo zdecydowało się wznawiać serię od połowy cyklu, ale szybko przypomniałam sobie, że to nie pierwsza tego typu sytuacja. Jeśli jesteście typem czytelnika, który konicznie musi czytać wszystko zgodnie z chronologią to zachęcam do poszukania tego pierwszego tomu. Być może znajdziecie go w bibliotekach, gdyż nowego egzemplarza nie można obecnie kupić. Ja postanowiłam zaufać wydawnictwu i zaczęłam swoją przygodę z cyklem Quincy & Rainie od "Zaginionej". 

"Zaginiona" autorstwa Lisy Gardner to historia Rainie - policjantki, która prowadzi sprawy najbardziej zagmatwane i popełniane przez najgorszych przestępców. Pewnego dnia kobieta po tym jak wybrała się na przejażdżkę po prostu znika. Miejscowo policja szybko zaczyna działać gdyż nie chodzi już tylko o prowadzone przez Rainie śledztwo, ale również o nią samą. W poszukiwania kobiety angażuje się także jej mąż - Pierce Quincy, były funkcjonariusz FBI, oraz córka Kimberly. W niedługim czasie okazuje się, że współpraca między policją stanową a agentem FBI bywa trudna i nie przekłada się na szybkie rozwiązanie sprawy. Jednak być może dla Rainie wciąż jest szansa na ratunek.. 

Czytałam już wcześniej inne książki Lisy Gardner i nie ukrywam, że miałam pewne oczekiwania w stosunku do "Zaginionej". Na początku jednak byłam lekko zmartwiona czy to, że jest to 5 tom w serii nie zakłóci mojej lektury. Czy wydarzenia z poprzednich tomów nie będą niezbędne do prawidłowego odczytania informacji zawartych w "Zaginionej". Szybko przekonałam się, że moje obawy były nieuzasadnione, gdyż lektura książki pozwoliła mi na świetną rozrywkę a autorka umiejętnie wplatała między wierszami potrzebne informacje, których czytelnik mógł nie znać lub zapomnieć. Wartka akcja, krótkie i treściwe rozdziały oraz przyjemny styl autorki sprawiły, że pochłonęłam "Zaginioną" w ekspresowym tempie.  Co do samej fabuły - dla mnie była ona na tyle angażująca, że miałam szansę nie tylko poznać bohaterów, ale również ich polubić. Od początku kibicowałam Quincy w poszukiwaniach żony i miałam nadzieję, że wszystko dobrze się skończy. 

Myślę, że najlepszą rekomendacją i zachętą do przeczytania "Zaginionej" jest fakt, że nie mogę doczekać się kolejnego tomu w tej serii i na pewno będę chciała po niego sięgnąć.  


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data Wydania - 8.02.2023
Liczba stron - 432 
Cykl - Quincy & Rainie [5] 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz