sobota, 7 czerwca 2014

Recenzja: Harry Potter - J.K.Rowling.

HARRY POTTER - J.K.Rowling

źródło zdjęcia: zrobilabymtolepiej.blog.pl


Seria: Harry Potter
Autor : J.K.Rowling
Liczba części : 7
Rok wydania pierwszej części : 2000 rok




Na drugą recenzję wybrałam całą serię książek o młodym czarodzieju, Harrym Potterze autorstwa brytyjskiej pisarki J.K.Rowling. Cóż nie będę ukrywała, że kocham tę serię. Stała się dla mnie bardzo ważnym aspektem życia. To dzięki niej zaczęłam nałogowo czytać książki, kupować je, kolekcjonować. Bez Harr'ego Pottera nic by się nie zaczęło. (Właściwie nie zaczęłoby się od Zmierzchu, ale to temat na inny dzień). J.K.Rowling uwiodła mnie pierwszą część przygód Chłopca Który Przeżył, czyli HP i Kamień Filozoficzny. Dokładnie pamiętam ten dzień, w którym wypożyczyłam z biblioteki pierwszą cześć serii. I pamiętam jaka wkurzona przyszłam  z biblioteki następnego dnia, gdy okazało się, że 2 cześć jest wypożyczona i muszę czekać 2 tygodnie, a "Zakonu Feniksa" w ogólnie nie ma. Przedtem coś o niej słyszałam, ale jakoś tak.. uważała,m czytanie za nudę. Tak było. Nie wstydzę się tego. W końcu nikt nie rodzi się książkoholikiem, prawda?  taka nasza pasja potrzebuje czasu, aby wyjść na światło dzienne. Tym bardziej, że do tamtej pory byłam zmuszana przez mamę i wychowawczynię do czytania lektur. Których mówiąc szczerze nie znosiłam i nadal nie pałam do nich miłością. Ale cóż człowiek dorasta i patrząc z perspektywy czasu widzę, że każda z lektur szkolnych czegoś ma nas nauczyć. Ale do takiego rozumowania trzeba dojrzeć. Wracając do Harr'ego Pottera, uważam tę serię za najcudowniejsze coś co mogła J.K.Rowling zrobić dla ludzi, dla młodych ludzi i nie tylko. Na jej książkach wychowały się całe pokolenia. To jest takie piękne. Aż łza się w oku kręci. Dziś pomimo tego, że przeczytałam już dość książek to i tak uważam HP za najcudowniejszą serię, która zmieniła wiele w moim życiu. Gdybym w przyszłości planowała mieć dzieci, to jestem pewna, że zrobiłabym wszystko aby i one pokochały twórczość Rowling. 
Harry Potter jest chłopcem, który wychował się w domu wujostwa, bo jego rodziców zabił Lord Voldemort, okrutny czarnoksiężnik. Przez lata wpajano Harremu, że jego rodzice Lily i James Potter zginęli w wypadku samochodowym, prawdy Harry dowiedział się w dniu swoich 11 urodzin. Ten dzień, w którym chłopiec dowiedział się o wszystkim od Hagrida, gajowego Hogwartu na zawsze zmienił przyszłość Harr'ego. Od niego młody czarodziej dowiedział się, że w ogóle jest czarodziejem. Gajowy opowiedział mu o Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwarta, o Ulicy Pokątnej, o banku czarodziejów i o wielu innych rzeczach o których młody nie miał pojęcia, wychowywany wśród Mugoli. Na pierwszym roku Harry wraz z przyjaciółmi Ronem i Hermioną, zdobył Kamień Filozofów z rąk Lorda Voldemorta, na drugim zabił bazyliszka, na trzecim poznał prawdę o tym kto wydał na śmierć jego rodziców Voldemortowi, oraz poznał swojego ojca chrzestnego - Syriusza. Podczas czwartego roku nauki wziął udział w Turnieju Trójmagicznego jako 2 reprezentantem Hogwartu, był świadkiem odrodzenia się Voldemorta. Na piątym roku poznał przepowiednię, która wyjaśniała dlaczego Lord Voldemor pragnął zabić Harr'ego, na szóstym chłopiec wraz z dyrektorem Hogwartu Albusem poznawał przeszłość Toma Riddle'a. Podczas siódmej części Harry wraz z przyjaciółmi poszukiwał tajemniczych horkruksów. I stoczył ostateczny pojedynek z Lorem Voldemortem. 
To magiczna książka. Kto jeszcze nie czytał, niech sięgnie po nią najszybciej jak się da !!! 

~ Sophia 

3 komentarze:

  1. Uwielbiam tę serię! :D Zawsze jak wracam to przypominają mi się lata dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  2. „Harry Potter” to przede wszystkim książka o przyjaźni, oddaniu, życzliwości i zaufaniu. Nie lubię książek fantasy, ale ta książka całkowicie mnie pociągnęła. To książka, która sprawia, że ​​pasjonuje mnie czytanie (jak ważne jest czytanie w świecie, w którym czytanie jest dziś tak bardzo ubogie).

    OdpowiedzUsuń
  3. A wiesz jakie drogie są teraz te wydania?

    OdpowiedzUsuń