poniedziałek, 15 czerwca 2020

Lista, która zmieniła moje życie - Olivia Beirne

"LISTA, KTÓRA ZMIENIŁA MOJE ŻYCIE" - Olivia Beirne


Georgia kocha wino, programy reality show i siedzenie na kanapie po pracy. Nie znosi wysokości, sprawdzania swojego konta bankowego, chodzenia na randki oraz aktywności, do których wymagany jest sportowy stanik. I nigdy, przenigdy nie podejmuje żadnego ryzyka. Aż do chwili, kiedy jej piękna i odważna siostra zdaje sobie sprawę, że nie zdoła odhaczyć wszystkiego ze swojej „Listy Rzeczy Do Zrobienia Przed Trzydziestką“ i prosi Georgię o pomoc. Georgia ma zaledwie kilka miesięcy, by zmienić swoje życie i dokończyć zadania z listy. Czy będzie na tyle odważna, by dla swojej siostry zaryzykować wszystko? Czy jej życie zmieni się pod wpływem listy? Jedna z najzabawniejszych książek, jaką miałam okazję czytać w ostatnim czasie.
- opis Wydawcy 

"Lista, która zmieniła moje życie" to jedna z książek wchodzących w skład nowej serii wydawnictwa Albatros - Mała Czarna. Sami przyznajcie, że nazwa jest wyjątkowo urocza i moim zdaniem świetnie pasuje do powieści, które łączy. Do tej pory wydane są z tej serii dwie książki - Współlokatorzy oraz "Lista, która zmieniła moje życie". Jak donosi wydawnictwo planowane są kolejne powieści, które będą wiązały się z serią Mała Czarna. Oczywiście będą to książki absolutnie niezwiązane ze sobą nawzajem, to znaczy, że będziemy mogli je czytać bez względu na kolejność wydania.

"Lista, która zmieniła moje życie" to przezabawna historia dwudziestokilkuletniej Georgie, która zostaje uwikłana w listę rzeczy do zrobienia przed trzydziestką. Aby była jasność, Amy - siostra Georgie przygotowała tę listę dla siebie, ale z uwagi na postępującą chorobę wiedziała, że nie będzie w stanie wykonać rzeczy z tej listy. Dlatego też zmodernizowała ją i dostosowała właśnie pod Georgie. Nasza główna bohaterka choć początkowo niezadowolona z sytuacji w jakiej postawiła ją siostra, z czasem zaczyna odhaczać kolejne punkty z listy. Pomaga jej w tym brat szefowej - Jack, z którym połączył ją całkowity przypadek. Georgia pracuje w pracowni rysunków, ale na co dzień zajmuje się przygotowywaniem i planowaniem ślubu swojej szefowej. Odbieranie sukien druhen panny młodej, wykłócanie się o gołębie, które zażyczyła sobie Bianca czy sprawdzanie menu to obecne zdania naszej bohaterki.  

Książka Olivii Beirne pozytywnie mnie zaskoczyła. Kiedy sięgałam po ten tytuł nie byłam przekonana co do tego, czy to jest właściwa lektura dla mnie. Zazwyczaj nie przemawiają do mnie lekkie, głupiutkie historyjki miłosne, ale ta książka wcale taka nie była. Owszem jest to historia miłosna z bardzo wieloma wzlotami i upadkami, ale broń Boże nie jest głupiutka. Podobnie sama bohaterka - jest ciekawa, urocza w swoich zwariowanych przemyśleniach i sposobie bycia, ale nie jest głupia. Georgia ma skłonności do dramatyzowania, podejmowania pochopnych decyzji i wypowiadania zbyt dużej ilości słów - zazwyczaj nieprzemyślanych. Jednak w całym tym szaleństwie jest bardzo pogodną i mądrą kobietą, która potrafi poświęcić się w imię wyższego dobra. Georgia skradła moje serce swoją dobrocią dla siostry, która słabnie z każdym dniem. Kobieta mimo, iż najchętniej nie wychodziłaby z domu bierze się poważnie za odhaczanie kolejnych punków z listy swojej siostry, ponieważ wie,że jest to dla niej ważne. Myślę, że Georgia to jedna z tych bohaterek, z którymi bez problemu mogłabym się zaprzyjaźnić. Jest ona wesoła urocza a jednocześnie bardzo zadziorna i potrafi walczyć o swoje (może nie zawsze). 

"Lista, która zmieniła moje życie" jest przezabawną historią o miłości, ale nie tylko. Na kartach tej powieści znajdziemy wiele odniesień do prawdziwej przyjaźni, choroby osób najbliższych i codziennych trudności. Jest idealną lekturą na odprężenie po ciężkim dniu, taką przy której można pękać ze śmiechu, a także uronić kilka łez. Bardzo polecam. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 20.05.2020
Liczba stron - 352

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz