poniedziałek, 26 października 2020

Biały Ptak - R.J. Palacio

 "BIAŁY PTAK" - R.J. Palacio

Niezapomniana opowieść o harcie ducha, odwadze i sile dobroci, które odmieniają serca, budują mosty, a nawet ratują życie.



Fanom Cudownego chłopaka Julien znany jest głównie jako szkolny prześladowca Augusta. Biały ptak ukazuje historię Juliana z innej strony – chłopiec odkrywa poruszającą historię swojej babci, która podczas II wojny światowej ukrywała się w okupowanej przez nazistów Francji i została ocalona przez pewnego chłopca.
- opis Wydawcy 


R.J. Palacio jest znana jako autorka książki "Cudowny Chłopak", która podbiła serca czytelników. Na jej podstawie możemy obejrzeć nie tylko film, ale także serial. Do macierzystej powieści powstało kilka innych powieści między innymi "Cudowny Chłopak i ja. 3 cudowne historie" oraz "Cudowny Chłopak. wszyscy jesteśmy wyjątkowi". We wrześniu tego roku na polski rynek wydawniczy trafiła powieść graficzna pod tytułem "Biały Ptak" również autorstwa R.J. Palacio. 

Jak możemy przeczytać w opisie zaproponowanym przez wydawnictwo, chłopiec - Julien, który występuje na kartach tej książki, znany jest też z "Cudownego Chłopaka". Jednak nie martwcie się, jeśli nie znacie pierwszej powieści autorki to i tak możecie bez przeszkód zabierać się za "Białego Ptaka". Ja, choć mam na swojej półce "Cudownego Chłopaka' to nie zdążyłam go jeszcze przeczytać, a historię babci Juliena czytało mi się naprawdę fantastycznie. Musicie wiedzieć, że "Biały Ptak" to opowieść jaką przekazuje Julienowi jego babcia. Opowiada mu ona o zamierzchłych czasach kiedy to ludzie tacy jak ona byli prześladowani przez innych. Mowa oczywiście o latach II Wojny Światowej oraz o eksterminacji ludności żydowskiej i nie tylko. Babcia Juliena - Sara Blum jako mała dziewczyna doświadczyła prześladowania ze strony Niemców, a z drugiej stronny poznała jednego z najodważniejszych ludzi. Tym człowiekiem był Julien Beaumier, który pomógł Sarze się ukryć. Po latach syn Sary dostał po nim imię, a następnie jego syn. 

Kiedy zgadzałam się na recenzję tego tytuły nie miałam pojęcia, że otrzymam powieść graficzną. Przyznaję, że jest to chyba moje pierwsze spotkanie z taką formą, ale jak najbardziej udane. Po otwarciu przesyłki byłam zaskoczona, ale także pełna zachwytu. "Biały Ptak" ma twardą okładkę, piękną niebieską wklejkę, grubsze, matowe strony a także wspaniałą historię opatrzoną ślicznymi rysunkami. Nie znam się na komiksach i nie potrafię nazwać jaką kreskę wykorzystano do namalowania tej książki. Mogę jedynie powiedzieć, że mi się podoba. Podobają mi się dialogi między bohaterami, a także to, że nie ma w tej historii wątku romantycznego. Autorka w świetny sposób przedstawiła rodzącą się przyjaźń między dwojgiem młodych ludzi w czasach mroku.  

"Biały Ptak" to historia, która warto poznać, nie tylko dla tego, że ma miejsce w czasie II Wojny Światowej. Myślę, że jest ona uniwersalną powieścią, która równie dobrze może dziać się obecnie. Autorka na końcu książki bardzo wiele wyjaśnia skąd wziął się pomysł na taką akurat historię i możemy tam przeczytać, że była ona inspirowana prawdziwymi wydarzeniami. "Biały Ptak" to niesamowicie ważna powieść, którą serdecznie Wam polecam. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros
Data Wydania - 16.09.2020
Liczba stron - 224


Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu Albatros!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz