poniedziałek, 4 maja 2015

Recenzja :"Ród. Wiedźmy z Savannah 1"

"RÓD. WIEDŹMY Z SAVANNAH I" - J.D. Horn 



Wydawca - Feeria Young 

Rok wydania - 2015. 

Liczba stron - 330

Czary, zagubione dusze, hoodoo - to codzienność Savannah, pięknego miasteczka kryjącego upiorne sekrety. Cienkiej granicy pomiędzy rzeczywistością ludzi a światem demonów strzeże ród Taylorów, najpotężniejszych czarownic na południu USA. Gdy głowa rodziny umiera w tajemniczych okolicznościach, ktoś musi zająć miejsce lidera i powstrzymać zło, które zaczyna przenikać do miasta.. 

Główną bohaterką jest Mercy Taylor, młoda osóbka z rodziny wiedźm, która nie posiada mocy. Można by rzec, że jest jak taka czarna owca wśród bliskich, wszyscy dookoła czarują a ona może jedynie patrzeć. Nasza bohaterka ma siostrę bliźniaczkę - Maisie, która w odróżnieniu do Mercy jest naprawdę świetną wiedźmą a co za tym idzie jest tą "lepszą" z sióstr. Dziewczyny pomimo przynależność do rodu potężnych wiedźm są zwyczaje, chcą spokojnego życia u boku swoich chłopaków. Co prawda w tej książce chłopcy - Peter i Jackson sporo mieszają w życiu naszych bohaterek, ale czy miłość do chłopaka może być ważniejsza od siostrzanej? Siostry Taylor mają dość dużą rodzinę, wokół zawsze są jakieś ciotki i wujkowie. 

"Ród. Wiedźmy z Savannah" to taka książka po której niewiele się spodziewałam, ale jednocześnie bardzo zależało mi, aby ją przeczytać. Gdy już do mnie doszła i otworzyła paczkę byłam naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczona wyglądem książki. Nie spodziewałam się, że "Ród.." na żywo wygląda tak ślicznie. Uwierzcie mi, że ta okładka, którą widzicie na monitorze w żaden sposób nie odzwierciedla cudowności okładki, o jej grzbiecie nie wspomnę. Bardzo podoba mi się wydanie tej książki i pięknie wygląda na półce. 

Jeżeli chodzi o samą książkę to jest ona prosta. Napisana prostym, nie wymagającym językiem, mamy tu do czynienia z bohaterami fajnymi, ale również cechującymi się prostotą. Nie traktuję tego jako straszną wadę, ponieważ dzięki temu "Ród.." czyta się niezwykle szybko i dobrze. Jest to książka na jeden raz, która nie zmieni wiele w naszym życiu ani nie wpłynie na nasz światopogląd. 

Bohaterowie w tej książce oprócz tego, że są fajni mają jeszcze jedną zaletę - są realni i normalni. Nie są to jacyś wyśmienici ludzie o wielkich talentach. Są inni, muszą być skoro są rodziną wiedźm, ale poza tym cechują ich ludzkie charaktery i słabości. Postacie w książce "Ród.." popełniają błędy, czasami robią dobre rzeczy, czasami złe a i nie raz wpadają w furię pokazując swoją nienawiść. . Myślę, że w tej pozycji jest na tyle dużo różnych bohaterów odzwierciadlających ludzkie typy, że każdy czytelnik znajdzie tu swojego ulubieńca.  

"Ród.." to jak można się łatwo domyślić książka z gatunku fantastyka, ale możemy tu mówić także o elementach kryminału. Mam tu na myśli chociażby sprawę zabójstwa ciotki Mercy - Ginny. Dość dużym zaskoczeniem było dla mnie odkrycie faktu, że J.D. Horn to mężczyzna. Niesamowite, że to autor a nie autorka napisała taką książkę. Zazwyczaj to kobiety piszą podobne historie, ale jak widać potrafią to też mężczyźni i bardzo się z tego cieszę. 

Według mnie ta książka może się spodobać i może przypaść do gustu, jeśli ktoś jest mniej wytrawnym czytelnikiem i lubi przeczytać coś mniej ambitnego. Mnie ta książka się spodobała, może jakoś nie zawładnęła moim sercem, ale po prostu miło spędziłam czas z jej bohaterami. Klimat w powieści jest dobry, momentami naprawdę można odczuć tą magię, która przewija się po karach tej książki. 

Książka "Ród. Wiedźmy z Savannah" to powieść idealna dla osób lubiących fantastykę, magię oraz zawirowania rodzinne. Pozycja, która może się spodobać czytelnikom, którzy lubią być zaskakiwani, bo nie zapominajmy o tym, że ta książka zaskakuje, pomimo swojej prostej formy. 


Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Feeria Yonug. 

4 komentarze:

  1. Uwielbiam Ród! :) Czekam na kolejną część :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poluję, biorę udział w konkursach - no po prostu muszę ją mieć! Każda kolejna recenzja coraz bardziej mnie do tego zachęca
    http://chcecosznaczyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że uda mi się kiedyś przeczytać tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku byłam sceptycznie do niej nastawiona,ale twoja recenzja mnie zachęciła.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń