niedziela, 20 sierpnia 2017

Moja Lady Jane

"MOJA LADY JANE" - Cynthia HandJodi MeadowsBrodi Ashton



Jane, lat szesnaście, ma wyjść za mąż za kompletnie obcego faceta. Zostaje wmieszana w intrygę, której celem jest obalenie króła Edwarda. To jednak najmniejszy z problemów biednej Jane. Bo zostanie królową ( między innymi...). 
- opis Wydawcy.


Myślę, że tej książki naprawdę nie trzeba nikomu przestawiać. Wydawnictwo postarało się o naprawdę świetną promocję tego tytuły, a więc wieści o "Mojej Lady Jane" rozeszły się po internecie bardzo szybko. Ja tylko pragnę wspomnieć na początku o okładce, ponieważ cieszę się, że wydawnictwo zapożyczyło ją z oryginalnego wydania. Bardzo mi się ta okładka podoba tym bardziej, że moim zdaniem nie oddaje klimatu książki. Taki paradoks trochę, ale chodzi o to, że bardzo często to co znajdujemy na okładce powieści w jakiś sposób mówi nam czego możemy spodziewać się po niej. W przypadku "Mojej Lady Jane" ja nawet do końca nie wiedziałam o czym ona jest. Po prostu powieść do mnie dotarła i zaczęłam ją czytać. Nie żałuję. 


Pokochałam historię Jane, Edwarda i Gifforda od pierwszych rozdziałów. Myślę, że jest to głównie zasługa tego, iż książka ta jest czymś czego nie było jeszcze, albo już dawno nie było na polskim rynku wydawniczym. Połączenie historii z magią przeważnie wróży spory sukces pod warunkiem, że umie się wykorzystać potencjał tkwiący w pomyśle. W tym przypadku duże ukłony w stronę autorek, które napisały naprawdę niesamowitą książkę. Uważam, że tym trudniejsze miały zadanie gdyż pisały ją własnie we trzy. Jak wiadomo każdy autor ma swój pomysł na fabułę, własny styl pisania a aby to połączyć to trzeba było na pewno wykazać się dużym warsztatem literackim. Wszystkie trzy autorki są zapewne bardzo utalentowane, a więc ich wspólna książka okazała się tym na co czekałam nie tylko ja, ale również wielu innych czytelników. 


Historia Edwarda - umierającego króla, Jane - jego kuzynki oraz Gifforda była dla mnie niesamowitą i pasjonującą opowieścią. Każdy z bohaterów ma w sobie coś co sprawia, że nie da się ich nie lubić. Wszyscy jednak mają wspólną cechę - potrafią rozbawić czytelnika do łez. Jednym z fagrmentów, który szczególnie zapadł mi w pamięci jest rozmowa Jane i G odnośnie zasad ich małżeństwa. Brak końskich żartów czy niezjadanie książek to tylko niektóre z postanowień pamiętanej rozmowy. takich sytuacji i fragmentów możemy odnaleźć dużo, dużo więcej na kartach książki "Moja Lady Jane". 


"Moja Lady Jane" to nie tylko świetny i oryginalny pomysł na fabułę, ale również mistrzowskie wykonanie. Na pewno warto zainteresować się tym tytułem i pogalopować wraz z bohaterami przez pełen intryg dwór królewski Edwarda. 




Wydawca - Wydawnictwo SQN 
Data Wydania - 19. 07. 2017 
Liczba stron - 432 


Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu SQN. 

1 komentarz:

  1. Nie mogę się doczekać powieści, ale kupię ją dopiero najszybciej w przyszłym miesiącu :D

    OdpowiedzUsuń