czwartek, 11 kwietnia 2019

Tropiciel - Paulina Hendel

"TROPICIEL" - Paulina Hendel 



Hubert budzi się w Paryżu w ciele siedemnastolatka, a po tragicznym początku końca świata nie ma żadnego śladu. Gdy Luwr ponownie staje w ogniu, Hubert już wie, co ma zrobić. Wyznacza sobie jeden cel: musi zdobyć księgę, która pomoże mu w walce z demonami. Jednak bieg wydarzeń jest nieco inny, niż się spodziewał. Impuls elektromagnetyczny niszczy wszystkie urządzenia, tajemnicza choroba zaczyna zabierać coraz więcej ludzi, a co najdziwniejsze nigdzie nie widać demonów. Nikt nie traktuje poważnie ostrzeżeń chłopaka, jednak dramatyczne wspomnienia nie dają mu spokoju…


Czy skradziona z biblioteki księga pomoże przetrwać Hubertowi i jego bliskim? Czy tak jak wcześniej wywoła tragiczne skutki? Czy siedem lat to wystarczająco dużo czasu, żeby zmienić przyszłość?

 - opis Wydawcy 

Mam nadzieję, że pamiętacie zachwyty nad książką Strażnik Pauliny Hendel. "Tropiciel" jest to drugi tom w trylogii Zapomniana Księga. Jestem bardzo zadowolona, że nie musiałam czekać zbyt długo na przeczytanie kontynuacji - dosłownie w ciągu 2 tygodni miałam już swój egzemplarz Tropiciela na półce. 

Nad cudowną oprawą graficzną rozwodziłam się już w recenzji pierwszego tomu. Muszę przyznać, że choć czerwień bijąca z okładki "Tropiciela" jest fajna, to jednak dla mnie okładka Strażnika wygrywa. Czekam jeszcze jak wypadnie na żywo tom trzeci, ale najważniejsze, aby dobrze ze sobą współgrały i bawiły czytelnika. 

W "Tropicielu" poznajemy wydarzenia z życia Huberta od momentu wybuchu w Paryżu do trafienia na Święcino. Są te lata, których bohater w pierwszej części trylogii nie mógł sobie w całości przypomnieć. Hubert wraz z przyjacielem i swoimi rodzica rusza na pomorze. Tam osiadają na pewien czas i zaczynają organizować miejscowość Dąbrówka . Oczywiście nasz bohater pamiętając swojego 'poprzednie wcielenie' i pobyt w Święcinie nie mogąc usiedzieć na miejscu zaczyna za wszelką cenę przekonywać mieszkańców, że potrzebują o wiele więcej rzeczy, a lista ta będzie rosła z każdym tygodniem. Wszystkie wydarzenia, które Hubert pamiętał z opowieści ze Święcinia zaczynają się sprawdzać. W kolejnych miastach wybuchają bomby, prąd przestaje działać, potem również wszystkie urządzenia elektroniczne, brak telefonów i internetu, a tajemnicza grypa sieje spustoszenie. Już niedługo także demony wyjdą na żer.. 

Jestem pod wrażeniem pomysłowości i talentu autorki. Paulina Hendel naprawdę wie co zrobić, aby zatrzymać czytelnika przy swoich książkach. "Tropiciel" jest o wiele obszerniejszą pozycją od "Strażnika", a i tak mam wrażenie, że zbyt krótką. Tę książkę należy tylko zacząć czytać, a wszystko inne zniknie na kilka ładnych godzin. Świat wykreowany przez autorkę całkowicie mną zawładną. "Tropiciel" to część jeszcze lepsza od pierwszej, bardziej dopracowana pod względem bohaterów i ich przeżyć wewnętrznych. 

Jeśli jeszcze nie mieliście okazji poznać Huberta i reszty - koniecznie nadróbcie "Strażnika", a potem czym prędzej sięgajcie po "Tropiciela". Godne polecenie są również : "Żniwiarz", "Czerwone Słońce" oraz "Trzynasty Księżyc". 


Wydawca - Wydawnictwo We Need YA 
Data Wydania - 3.04.2019
Cykl - Zapomniana Księga [2] 
Liczba stron - 

Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu We need YA! 

2 komentarze:

  1. Już od dawna mam w planach książki tej autorki, ale jakoś nie po drodze mi z nimi. Może trafi się okazja. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się zgadzam z Tobą, że autorka jest bardzo pomysłowa i w tej serii czytelnik nie raz zostaje zaskoczony ;) Podoba mi się styl i pomysł na historię Huberta. Seria zdecydowanie warta poznania ;)

    OdpowiedzUsuń