czwartek, 23 maja 2019

Dzisiaj należy do mnie - Agnieszka Dydycz

"DZISIAJ NALEŻY DO MNIE" - Agnieszka Dydycz 


Epicka historia o ponadczasowej sile i determinacji w poszukiwaniu własnej drogi do szczęścia.
Główna bohaterka z humorem i dystansem wraca do przeszłości i swych najcenniejszych wspomnień. Wiele z nich dotyczy ludzi, których kiedyś poznała, pokochała, a nawet straciła. Jedni przemknęli przez jej życie niemal niezauważeni, drudzy pojawili się znienacka i równie niespodziewanie zniknęli, a jeszcze inni zadomowili się w nim na dobre. Tak jak jej poprzednicy, z którymi kiedyś dzieliła swoją duszę i którzy dzisiaj wspierają ją swoimi doświadczeniami. Ta skłaniająca do przemyśleń, słodko-gorzka historia romansów i uczuć, zaskakujących wydarzeń, odważnych decyzji oraz wyborów jest niepowtarzalną lekcją życia, która inspiruje, bawi i wzrusza, a potem zostaje z nami na długo. Bo to, co wydaje się końcem, jest zarazem początkiem…
- opis Wydawcy 

Książka Agnieszki Dydycz przykuła moją uwagę piękną, lekką i niezwykle wiosenną okładką. To chyba oczywiste, że patrząc na ten tytuł od razu przychodzą mi na myśl wiosenne dni, pełne słońca i zapachu kwiatów. Okładka przedstawia profil kobiety wypełniony polnymi kwiatkami. Bardzo minimalistyczna i zarazem przyciągającą uwagę książka posiada równie cudowny grzbiet. Nie widać tego na załączonym obrazu, ale uwierzcie mi na słowo - "Dzisiaj należy do mnie" ma różowy grzbiet. To naprawdę przepięknie wygląda na półce. 

Dość już o oprawie graficznej, zacznijmy myśleć o samej książce. Gdy decydowałam się na jej przeczytanie jedne na co liczyłam to lekka, napisana z humorem powieść obyczajowa. Miałam tylko nadzieję, że autorka nie zawiedzie mojego zaufania i nie zostanę uziemiona na kilka godzin z naiwną i głupiutką bohaterką. Nie martwcie się, tak nie było. A jak było? Cóż w jednym zdaniu stwierdzam, że "Dzisiaj należy do mnie" to ciepła i barwna opowieść o życiu jakich wiele znamy, ale jest tak dobrze napisana, że nieprawdę warto zainteresować się tym tytułem. 

Główną bohaterką książki "Dzisiaj należy do mnie" jest Kama. Obecnie już jest dorosłą, odpowiedzialną kobietą i pod wpływem impulsu postanowiła spisać wydarzenia ze swojego życia. Kama jest jednocześnie bohaterką i narratorką powieści - mówiąc wprost kobieta opowiada nam swoje życia od najmłodszych lat. Zaczynając od pierwszego zauroczenia, po większe i mniejsze miłości w swoim życiu. W opisie swojego losu nie oszczędza czytelnik, który ma okazję poznać nie tylko te dobre wydarzenia z życia Kamy, ale również te smutne czy nawet tragiczne. Narracja prowadzona jest w sposób luźny, swobodny i niezwykle ciepły. Momentami czułam się wprost otulona słowami autorki, jakbym czytała długi list od starej przyjaciółki. 

"Dzisiaj należy do mnie" to książka o radościach i małych i dużych, szczęściu, problemach - po prostu o życiu. Historia opowiedziana z dużą dozą poczucia humoru i dystansu do świata, na pewno przypadnie do gustu fankom literatury obyczajowej. Agnieszka Dydycz wykonała świetną pracę, którą bardzo doceniam i polecam powieść "Dzisiaj należy do mnie". 


Wydawca - Wydawnictwo Muza 
Data Wydania - 17.04.2019 
Liczba stron -478 


Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Muza! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz