niedziela, 5 maja 2019

Przebudzeni i Odrodzeni - Colleen Houck

"PRZEBUDZENI" & "ODRODZENI" - Colleen Houck 





Kiedy siedemnastoletnia Lilliana Young wkracza pewnego poranka do swojego ulubionego Metropolitan Museum of Art, ostatnią rzeczą, jakiej się spodziewa, jest znalezienie egipskiego księcia z nadludzkimi mocami, który wrócił do świata żywych po tysiącu lat bycia zmumifikowanym.


Co jednak ma zrobić nastoletni książę Amon, gdy zamiast obudzić się w swoim grobowcu w egipskiej świątyni, znajduje się w muzeum w Nowym Jorku, a jego słoje z organami zniknęły? Lily wbrew swojej woli zostaje pomocniczką księcia i razem wyruszają w niezwykłą podróż. Od teraz to w ich rękach waży się los ludzkości – muszą dotrzeć do Doliny Królów, odnaleźć braci księcia i dokończyć ceremoniał, aby Set, bóg ciemności, nie przybył na nowo do świata śmiertelników, by siać spustoszenie.

- opis Wydawcy.

Książki Colleen Houck chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Wydawnictwo postarało się 
tak dobre nagłośnienie tej powieści, że na początku roku widziałam tę okładkę dosłownie wszędzie. Dopiero teraz mam możliwość przeczytania jej i poznania co jest w niej takiego ekscytującego, że wszyscy o tym mówią. Wspomnę o tym, że fabuła powieści, jej opis bardzo mnie przekonały do siebie - zaczynając lekturę liczyłam na naprawdę dużo. 

"Przebudzeni" to świetnie połączenie starożytności i czasów współczesnych. Spotkanie nastolatki z przebudzonym ze zmumifikowania księciem egipskim - to musiało być dobre. Jestem pod wrażeniem wyobraźni autorki, ta książka pokazuje w końcu coś innego, coś nowego w fantastyce dla młodzieży. Niesamowicie cieszę się z przeczytania tej pozycji i jestem tak samo podekscytowana nią teraz jak i wtedy gdy zaczynałam swoją lekturę. 

Podczas lektury można nie tylko świetnie się bawić śledząc losy głównych bohaterów, ale też poczuć tę namiastkę starożytnego świata. Lekka i przyjemna lekcja dla fanów przygody, historii, mitologii oraz wszystkich tych, którzy chcą przeczytać coś nowego. W moim odczuciu książka "Przebudzeni" jest świetną młodzieżówką, dobrze napisaną choć lekkim i nieskomplikowanym językiem - idealnym dla nastolatków. Książka ta miała przede wszystkim dać mi odrobinę wytchnienia od codzienności i pomóc choć na chwilkę przenieść się tam gdzie jeszcze nigdy nie miałam okazji być. Colleen Houck sprawdziła się wyśmienicie i z chęcią sięgnęłam  po drugi tom "Przebudzonych". 

Wraz z "Przebudzonymi" zachęcam do zaopatrzenia się od razu w tom drugi czyli "Odrodzonych", ponieważ szybko zatęsknicie za mitologią egipską, bohaterami i światem przedstawionym przez Colleen Houck. Zarówno pierwszy jak i drugi tom to niesamowita przygoda, przyjaźń, a może nawet romans - przekonajcie się sami! 



Wydawca - Wydawnictwo We Need YA 
Data Wydania Przebudzonych  - 16.01.2019
Data wydania Odrodzonych - 24.04.2019
Liczba stron -484 i 476 


Za egz. książek bardzo dziękuję Wydawnictwu We Need YA!. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz