środa, 12 lutego 2020

Amnezja - Federico Axat

"AMNEZJA" - Federico Axat 


W wieku dwudziestu siedmiu lat John Brenner jest trzeźwiejącym alkoholikiem i rozwiedzionym ojcem czteroletniej Jennie, którą widuje rzadziej niż by sobie tego życzył. Pewnej nocy budzi się na podłodze własnego domu i nie pamięta niczego, co wydarzyło się w ciągu kilku ostatnich godzin. Obok siebie dostrzega pustą butelkę po wódce, pistolet i zwłoki młodej, pięknej dziewczyny, której - o czym jest głęboko przekonany - nigdy wcześniej nie widział. W jego głowie dudni uporczywe pytanie: "Czyżbym był mordercą?".
- opis Wydawcy 


"Amnezja" to pierwsza książka Federico Axat po którą sięgnęłam. Moją uwagę przykuła oczywiście okładka. Duże litery, przechodzące przez całą stronę w jasnych wręcz bijących kolorach, a w tle schody u szczytu których widzimy ciało dziewczyny. Dodatkowo po przeczytaniu opisu byłam zaciekawiona tym jakże nieprzewidywalnym thrillerem. 

"Amnezja" skonstruowana jest jak typowy thriller. Poznajemy głównego bohatera Johna, który budzi się na kacu i spostrzega obok siebie martwą kobietę. Oczywiście niczego nie pamięta, ani poprzedniej nocy, tego co robił gdzie był, ani tym bardziej skąd wzięła się w jego mieszkaniu kobieta. Największym jego problemem jest niewątpliwie fakt, że owa kobieta nie żyje, a John prawdopodobnie ma z tym coś wspólnego. 

Książkę czytało mi się świetnie, może z uwagi na fakt, że wiele oczekiwałam od tego tytułu, a co za tym idzie bardzo nie chciałam się zawieść. Dość szybko wgryzłam się w fabułę, polubiłam bohatera, który ma swoje wady jak każdy człowiek, ale mimo to stara się postępować właściwie. John to jeden z tych postaci, które nie ogarniają własnego życia a dodatkowo los oczywiście nie oszczędza go kładąc mu kolejne kłody pod nogi. 

Razem z głównym bohaterem staramy się rozwiązać zagadkę tajemniczej kobiety, a z każdym dniem pytania i domysły nawarstwiają się. Z kolejnymi stronami pojawia się coraz więcej powiązań pomiędzy Johnem a innymi bohaterami, co w konsekwencji prowadzi do dezorientacji czytelnika. Wiele było w tej książce zabiegów, zwrotów akcji, które miały na celu dać nam odpowiedź, a jednocześnie zaraz po niej dowalić kolejne pytania. Najlepsza była końcówka "Amnezji" kiedy w końcu pewne fakty zaczęły się ze sobą łączyć dając logiczną całość. 

  
Polecam Wam thriller Federico Axat - "Amnezja", ponieważ według mnie był on świetnie skonstruowany, z fajnym bohaterem i nietuzinkowym pomysłem na fabułę.


Wydawca - Wydawnictwo Prószyński i S-ka! 
Data wydania - 16.01.2020
Liczba stron - 464

Za egz. książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka! 


Zapraszam was na mój profil na Instagramie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz