wtorek, 4 lutego 2020

O krok za daleko - Harlan Coben

"O KROK ZA DALEKO" - Harlan Coben 



Simon Greene żyje na krawędzi obłędu. Od miesięcy szuka swojej córki, Paige. Kiedy wreszcie trafia na jej ślad – namierza ją w Central Parku, gdzie ćpuni grają dla pieniędzy przy pomniku Lennona – na jego drodze staje Aaron, człowiek, przez którego uciekła. A Paige znowu znika.


Tym razem jednak Simon nie zamierza odpuścić – za wszelką cenę chce sprowadzić córkę do domu. Ale sytuacja się komplikuje…


W mieszkaniu, w którym koczowała dziewczyna, zostają znalezione zwłoki Aarona. A kiedy żona Simona, do której ktoś strzelał, walczy o życie, on musi zadać sobie pytanie – w co wplątała się ich córka? I czy to ona zabiła?
- opis Wydawcy 

Harlan Coben jest jednym z tych autorów, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Nawet jeśli ktoś nie czytał żadnej z jej książek to na pewno o nich  lub o samym autorze słyszał. Ja nie mogę powiedzieć o sobie, że jestem wybitną fanką Cobena, ponieważ przeczytałam za mało jego książek. Przez moje dłonie przewinęło się dosłownie cztery lub pięć książek. Jednakże pamiętam, że bardzo mi się one podobały i czytałam je z zapartym tchem. Wydaje mi się także, że Harlan Coben to taki autor, którego można (przynajmniej ja tak robię) brać w ciemno. Jeśli nie sama historia wam się spodoba to mimo wszystko jest to Coben, a jego styl jest genialny. 

Ostatnią, przeczytaną przeze mnie książką Cobena jest właśnie "O krok za daleko". Jak w przypadku prawie każdej pozycji - spodobał mi się opis. Ale zanim o całej fabule to chcę wspomnieć, że bardzo podobają mi się wydania, te najnowsze Harlana Coben od Wydawnictwa Albatros. Przechodząc przez różne sklepy można trafić na wiele wydań książek tego autora, niestety rzadko kiedy one trafiają w mój gust. "O krok za daleko" ma minimalistyczną okładkę, z dwoma kluczami na środku. Całość dopełniona jest barwami zieleni i czerni. 

"O krok za daleko" to historia Simona Greena, który od kilku dobrych miesięcy szuka swojej zaginionej córki - Paige. W końcu trafia na jej ślad, a kiedy nim podąża zamiast odpowiedzi znajduje kolejny zagadki i tajemnice. Nasz głowny bohater jak każdy rodzic w pewnym momencie zaczyna zastanawiać się czy popełnił z żoną jakiś błąd w wychowaniu dzieci, czy mógł ochronić swoją córkę przed nią samą? Są to pytania, które rodzice często sobie zadają, zwłaszcza gdy ich latorośl zaczyna się buntować i pokazywać swoją niezależność. Pod tym względem Simon i jego rodzina niczym nie różnią od nas. Jednakże im dalej w las tym więcej tajemnic z przeszłości wychodzi na jaw, a nasz bohater zaczyna czuć się jak w pułapce. 

Najnowsza powieść Harlana Cobena jest świetnym thrillerem. Są w nim wszystkie elementy, które autor zazwyczaj wplata w tego typu książki. Na kartach "O krok za daleko" mamy do czynienia z głównym bohaterem, który sam musi stawić czoła przeciwnościom, złym ludziom, własnej rodzinie, a także przeszłości. Ja niestety, choć bardzo kibicowałam głównemu bohaterowi nie odnalazłam w nim siebie. Książka cała, sama w sobie podobała mi się, ale po prostu brakło nici łączącej mnie z bohaterami. 

Jeśli jesteście fanami Cobena lub chcecie zacząć swoją przygodę z tym autorem to bardzo zachęcam do sięgnięcia po "O krok za daleko". Odnajdziecie w niej wszystko co dobry thriller powinien zawierać. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
Data wydania - 15.01.2020 
Liczba stron - 448 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz