czwartek, 20 lutego 2020

Outsider - Stephen King

"OUTSIDER" - Stephen King


W parku miejskim znalezione zostaje zmasakrowane ciało jedenastoletniego chłopca. Naoczni świadkowie i odciski palców nie pozostawiają wątpliwości: sprawcą zbrodni jest jeden z najbardziej lubianych obywateli Flint City. To Terry Maitland, trener drużyn młodzieżowych, nauczyciel angielskiego, mąż i ojciec dwóch córek. Detektyw Ralph Anderson, którego syna Maitland kiedyś trenował, nakazuje przeprowadzić natychmiastowe aresztowanie w świetle jupiterów. Maitland ma wprawdzie alibi, ale Anderson i prokurator okręgowy wkrótce zdobywają kolejny niezbity dowód: ślady DNA. Sprawa wydaje się oczywista.
- opis Wydawcy 


Stephena Kinga wszyscy czytelnicy kojarzą nawet Ci, którzy nie mieli okazji czytać jego książek, albo po prostu nie gustują w tego typu prozie. Dla mnie King to autor przede wszystkim ponadczasowy, choć przeczytałam zaledwie kilka z jego pozycji i przyznaję, że nie wszystkie były dobre. Jak każdy autor tak też i Stephen King ma w swoim dorobku wyśmienite książki, ale także i te mniej lubiane. "Outsider" zwrócił moją uwagę głównie przez serial, który powstał na jego podstawie. Zdecydowałam, że lepiej przeczytać najpierw książkę, a potem obejrzeć serialową adaptację. Poza tym bardzo spodobało mi się to najnowsze wydanie "Outsidera" i nie mogłam przejść obok niego obojętnie. 

"Outsider" zaczyna się od typowej morderczej sprawy prowadzonej przez detektywa Ralpha Andersona, który zrobi wszystko doprowadzić do skazania winnego. Małą, zamkniętą miejscowością wstrząsa makabryczne odkrycie zwłok małego chłopca. Nasuwają się kolejne pytania o to co się stało i kto mógł dopuścić się ta straszliwej zbrodni. Detektyw i miejscowa ludność szybko odnajdują winnego - trenera sportowego, nauczyciela w pobliskiej szkole. Są tacy co nie wierzą w winę podejrzanego, ale jednak większość mieszkańców już dawno osądziła Terre'ego. 

Bardzo spodobał mi się pomysł na fabułę. Uwielbiam thrillery i po przeczytaniu opisu byłam przekonana, że na taki właśnie trafiłam. Po części miałam rację - "Outsider" to świetnie napisany thriller, ale nie tylko. Fani mrocznych, przerażających zjawisk, które potrafię napędzić nam strachu także znajdą w tej pozycji coś dla siebie. Idealnym jest umiejscowienie akcji książki w małym miasteczku, taki gdzie wszyscy wszystkich znają, a gdy pojawia się coś tak nieoczywistego jak zabójstwo każdy może być podejrzanym. Stephen King w doskonałym stylu prowadzi czytelnika przez kolejne fakty, dowody nie raz i nie dwa wabiąc go w pułapkę domysłów. 

"Outsidera" mimo jego pokaźnych rozmiarów przeczytałam w kilka wieczorów. Czytało mi się tę książkę rewelacyjnie i wprost nie mogłam się od niej oderwać. Bardzo byłam ciekawa zakończenia, które moim zdaniem było równie dobre co cała książka. Bardzo polecam. 



Wydawca- Wydawnictwo Prószyński i S-ka 
Data wydania - 30.01.2020
Liczba stron- 640 

Za egz. książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka! 


Zapraszam was na mój profil na Instagramie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz