niedziela, 23 sierpnia 2020

Tylko Matka - Elisabeth Carpentre

"TYLKO MATKA" - Elisabeth Carpentre


Erica Wright nie musiała ścierać ze ścian swojego domu napisu „MORDERCA“ od ponad roku. Życie powoli wracało do normy. Ale kobieta wie, że jej syn, Craig, wkrótce zostanie wypuszczony z więzienia. A wtedy z jej życia znów zniknie spokój. Erica nigdy nie wątpiła w niewinność Craiga – pomimo kłamstw, które mówiła dla niego lata wcześniej. Jednak gdy jej syn wraca do domu, od razu dostrzega w nim zmianę. Nie rozpoznaje w nim własnego dziecka. …
- opis Wydawcy 


O twórczości Elisabeth Carpentre usłyszałam po raz pierwszy przy okazji przeglądania nowości wydawniczych. Od razu po przeczytaniu opisu byłam zaciekawiona tytułem "Tylko matka". Bardzo spodobał mi się pomysł na fabułę i nie mogłam doczekać się lektury. 

Przed siedemnastoma laty Craig został skazany za zabójstwo swojej ówczesnej dziewczyny. Jego matka - Erica jako jedyna wierzyła, że syn jest niewinny. Przez lata znosiła podłe i pełne nienawiści spojrzenia, a także inne przykre incydenty. Teraz jej syn wychodzi na wolność i powraca do miasteczka a jego powrót zbiega się z kolejnym morderstwem. Kobieta zaczyna mieć wątpliwości co do niewinności swojego syna..

"Tylko matka" to niewątpliwie bardzo ciekawy tytuł i mnie się bardzo podobał. Mimo, iż wiele osób zarzuca tej książce brak dynamicznej akcji czy mocnego momentu na samym początku, tak aby zaintrygować czytelnika, dla mnie była ona całkiem w porządku. Od początku mnie zaciekawiła, albowiem miałam przeczucie, że będzie to lektura, która jeszcze nie raz mnie zaskoczy. Przyznaję, że Ci którzy lubią wartą i szybką akcję mogą się zawieść na tym tytule, jednak mnie to kompletnie nie przeszkadzało. Chyba naprawę lubię czasem jak książka ma wolniejsze tempo, ale mimo wszystko mnie ciekawi. 

Bardzo spodobał  mi się styl autorki, który był prosty, ale jednocześnie niesamowicie przyjemny. Ogromny plus dla autorki za zastosowanie trzech rodzai narracji. Fabułę poznajemy z perspektywy Eriki, dziennikarza, który bada sprawę zaginięcia młodej dziewczyny oraz pewnej osoby, co do której nie mamy wiele informacji. Taki zabieg zawsze umila czytanie i sprawia, że daną pozycją czytam szybciej i z większym zainteresowaniem. 

Myślę, że warto abyście zainteresowali się książką "Tylko matka" gdyż może ona Was zaskoczyć, a poza tym ma dość nieprzewidywalną fabułę, która może potoczyć się w każdym możliwym kierunku. 


Wydawca - Wydawnictwo Albatros 
data wydania - 03.06.2020
Liczba stron - 352


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Albatros! 

1 komentarz: