piątek, 14 sierpnia 2020

Rozmowy z seryjnymi morderczyniami - Christopher Berry-Dee

"ROZMOWY Z SERYJNYMI MORDERCZYNIAMI" - Christopher Berry - Dee



Christopher Berry-Dee, kryminolog i autor bestsellerów o seryjnych mordercach, tym razem bezkompromisowo analizuje psychikę kobiet w rodzaju Aileen Wuornos i Joanne Dennely, które nie tylko zabijały, ale robiły to wielokrotnie.



Morderczynie, zwłaszcza seryjne, są znacznie rzadszym zjawiskiem niż ich męskie odpowiedniki. Z tego powodu nowe studium Christophera Berryʼego-Dee zaskakuje i szokuje, zwłaszcza gdy autor pisze o takich zbrodniarkach jak „Lee” Wuornos, która zabijała przypadkowych mężczyzn, Beverley Allitt, morderczyni dzieci, albo Suzanne Basso, torturującej inne kobiety.

- opis Wydawcy 


Autora Christophera Berry-Dee możecie kojarzyć z poprzednich książek, które dotyczą podobnego tematu. Miałam okazję czytać już "Rozmowy z seryjnymi mordercami" oraz "Rozmowy z psychopatami" i obie podobały mi się i zrobiły na mnie duże wrażenie. Tej najnowszej pozycji od Christopher Berry-Dee nie mogłam wprost się doczekać. Cieszę, że mam już na półce "Rozmowy z seryjnymi morderczyniami", które mogłam przeczytać. 

Jak sam tytuł wskazuje, w tej części swojego cyklu autor skupia się na postaciach żeńskich, które występują w brutalnym światku. Przeczytamy między innymi o Patricii Wright, Suzanne M. Basso czy Mary Florze Bell. Standardowo już oprócz przedstawienia pojedynczych przypadków zbrodniarzy, w tym przypadku zbrodniarek, autor wplata rozdziały traktujące ogólnie o najczęstszych motywach zbrodni. Jeśli czytaliście moje poprzednie wpisy o książkach autora to wiecie, że tytuły tych pozycji są nieco mylące. Ja już przy trzecim z nich nie zwracałam na to uwagi, ale jeśli zaczynacie dopiero poznawać twórczość Christophera Berry-Dee to warto o tym przeczytać. Tytułowe "rozmowy" mają niewiele wspólnego z rozmową jaką my znamy na co dzień. Autor nie przeprowadza i nie umieszcza w całości wywiadów z mordercami - zapisuje i wyjaśnia po prostu to co sam wie. Oczywiście dla tych, którzy siedzą głębiej w temacie poruszanym w tych pozycjach, informacje podane przez autora mogą być "odgrzewanymi kotletami". Jednakże dla mnie - typowego laika, który po prostu lubi sobie poczytać o złych ludziach - są to książki jak najbardziej w porządku. 

"Rozmowy z seryjnymi morderczyniami" to już moje trzecie spotkanie z twórczością autora i doskonale wiedziałam czego się spodziewać. Jak możecie ię domyślać tym razem także autor mnie nie zawiódł. Przyznaję, iż tę część czytałam z większym zaangażowaniem, ponieważ wydaje mi się, że temat kobiet w zbrodniach nie jest często poruszany. A jak wiadomo - zabijają nie tylko mężczyźni, kobiety także potrafią mieć ciemna przeszłość. Tym bardziej interesował mnie ten tytuł gdyż byłam ciekawa motywów, którymi kierowały się skazane. byłam zaintrygowana tym, czy kobiety popełniają zbrodnie z tych samych pobudek co mężczyźni, czy może skazuje im to jakiś głębszy cel. Oczywiście morderstwo jest złem i bez względu na to, kto je popełnił powinno być ono piętnowane. 

Po raz kolejny polecam Wam książkę Christophera Berry-Dee, gdyż mi się ją dobrze czytało. Nie mogę powiedzieć, że lektura traktująca o seryjnych zabójczyniach była przyjemna, ale na pewno warta przeczytania i zwrócenia na nią uwagi. 



Wydawca - Wydawnictwo Czarna Owca 
Data wydania - 29.07.2020
Liczba stron - 275 

Za egzemplarz książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz