piątek, 28 sierpnia 2020

Zaczytana i Bestia - Ashley Poston

"ZACZYTANA I BESTIA" - Ashley Poston 


Rosie Thorne czuje, że wszystko idzie nie tak – nie potrafi napisać eseju rekrutacyjnego na studia, nie może zapomnieć o tajemniczym cosplayerze, którego poznała na ExcelsiConie, a już najmocniej dokucza jej smutek po stracie matki. Tymczasem Vance Reigns, odkąd pamięta, jest gwiazdą Hollywood i cieszy się wszystkimi możliwymi przywilejami, do szczęścia brakuje mu tylko prywatności. Kiedy wybucha skandal, jest zmuszony ukryć się w miejscu, w którym paparazzi na pewno nie będą go szukać: w małym amerykańskim miasteczku. Snując się po przypominającym zamek domu, odkrywa ogromną bibliotekę
- opis Wydawcy


"Zaczytana i Bestia" to trzeci tom z serii Ashley Poston - "Once Upon a Con" w skład, której wchodzi też "Geekerella" oraz "Księżniczka i FangirlP" . Nie miałam okazji czytać dwóch pierwszych książek z tej serii, ale podobno można je czytać bez zachowania kolejności i ja też tak zrobiłam. 

Patrząc już na samą okładkę "Zaczytanej i Bestii" ma się wrażenie jakby się przestępowało próg baśni. Nie mogłam oderwać wzroku tej grafiki, a szczególnie doceniłam te małe elementy taki jak mowa ciała postaci czy wyciągnięta łapka psa. Miałam co do tej książki duże nadzieje, które oczywiście autorka w 100% spełniła. 

Rosie i Vance spotykają się w niecodziennych okolicznościach, ale nie przeszkadzam im to w powolnym i cudownym zbliżaniu się do siebie. "Zaczytana i Bestia" to pozycja po której mniej więcej każdy wie czego się spodziewać - wiadomo, że będzie romans. Jednak mimo to, styl pisania autorki bardzo przypadł mi do gustu, a to z kolei sprawiło iż przestałam zwracać uwagę na jakieś wątki, które wiem, że w 'realnych' warunkach były trudne do wykonania. Ta książka po prostu czaruje czytelnika - najpierw za sprawą okładki, a potem fabuły i bohaterów, którzy są bardzo słodcy i nie można ich nie polubić. 

Cieszę się, że autora w jakimś stopniu też postawiła na stronę emocjonalną postaci. Przede wszystkim zauważyłam to u Rose, która stara się poradzić sobie ze śmiercią matki. Nie zawsze jest jej łatwo i ma ona chwile bardzo dołujące co autorka w dobry sposó przedstawiła. Rose nie boi się swoich emocji i uczuć. Jest wrażliwą dziewczyną, którą spotkało coś bardzo zło i to w pełni normalne, że z takim natłokiem emocji czasem trudno sobie poradzić. Jeśli chodzi o Vance to jego postać odrobinę mniej do mnie przemówiła, ale nie oznacza to, że go nie polubiłam. Mniej się po prostu z nim utożsamiałam..  

Żałuję bardzo, że wcześniej stroniłam od przeczytania książek Ashley Poston. Teraz jednak po lekturze "Zaczytanej i Bestii" mam nadzieję szybko te inne tytułu nadrobić. 

Należy oczywiście wspomnieć, że w książce "Zaczytana i Bestia" występują przedstawiciele LGBTQ. Bardzo mnie to ucieszyło, ponieważ im więcej będziemy przemycać tolerancji w książkach tym (mam nadzieję) szybciej naszej społeczeństwo zrozumie, że w osobach nieheteroseksualnych nie ma nic 'innego' czy 'dziwnego'. Autorka w "Zaczytanej i Bestii" bardzo fajnie i nienachalnie wplotła tę tematykę do fabuły co zauważam i oczywiście doceniam. 

"Zaczytana i Bestia" to małych rozmiarów książka, ale naładowana emocjami, obok których trudno przejść obojętnie. Bardzo Wam ją polecam! 



Wydawca - Wydawnictwo We Need YA
Data wydania - 12.08.2020
Liczba stron - 
Cykl - Once Upon a Con [3]

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu We Need YA 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz