sobota, 8 sierpnia 2020

Sprzedawca - Krzysztof Domaradzki

"SPRZEDAWCA" - Krzysztof Domaradzki 


Prestiżowa praca, wystawne życie, przygodny seks, narkotyki, pieniądze, władza. To warszawska codzienność Kacpra Bergera – błyskotliwego i chorobliwie ambitnego młodego milionera, konsekwentnie wykuwającego swoją drogę w biznesie. Jednak Berger to nie tylko pędzący przez życie człowiek sukcesu. To także hedonistyczny psychopata, który czerpie przyjemność z dręczenia i wykorzystywania kobiet. W perfekcyjnie zaprojektowanym życiu Bergera zaczynają się pojawiać rysy, kiedy na trop jego zbrodni trafia dwoje policjantów z Komendy Stołecznej Policji – doświadczona komisarz Maria Falk i starszy aspirant Oleg Gusiew.
- opis Wydawcy 


"Sprzedawca" jest najnowszą powieścią autora, którego ostatnio bardzo polubiłam i cieszę się, iż miałam okazję trafić na trylogię z Komisarzem Kawęckim. Jeśli nie wiecie o jakie książki chodzi zajrzyjcie tu i przeczytajcie o pierwszy tomie przygód dziwnego, ekscentrycznego i inteligentnego policjanta łódzkiej policji. 

Mimo, iż znałam mniej więcej twórczość autora - Krzysztofa Domaradzkiego, to jednak sięgając po "Sprzedawcę" miałam spore obawy. Wynikały one przede wszystkim z tego, że po opisie tej książki, najprościej mówiąc nie spodziewałam, że ten tytuł może przypaść mi do gustu. Kacper Berger wydawał się zupełnie innym bohaterem niż policjanci z trylogii łódzkiej. Zaczynałam czytać "Sprzedawcę" z ogromnym ciężarem - nie tylko ze względu na objętość książki, która ma grubo ponad 500 stron. 

Pierwsze co musicie wiedzieć o "Sprzedawcy" to to, że jest brutalną książką zdecydowanie dedykowaną dorosłym czytelnikom. Na kartach tego tytułu alkohol leje się strumieniami, całonocne imprezy są na porządku dzienny, a główny bohater jest człowiekiem o bardzo wątpliwej moralności. Kacper Berger - bo o nim tu mowa, jest bogatym warszawiakiem, który czerpie z życia pełnymi garściami, a nawet jeszcze mu się wylewa. Nie można nazwać go inaczej niż zadufanym w sobie dupkiem, który niszczy życie nie tylko sobie, ale przede wszystkim swoim ofiarom - kobietom, które mimo wszystko lgnął do niego jak ćmy do światła. W tym misternie zaplanowanym świecie obłudy głównego bohatera pojawia się postać jednej z policjantek - Maria Falk. Od tego momentu życie Kacpra zaczyna się walić.

"Sprzedawca" na pewno w żaden sposób nie trafił w mój gust - ta książka jest okropna, wulgarna, psychopatyczna, a najlepsze jest to, że nie mogłam się od tego oderwać. Wydaje mi się, że dawno już nie czytałam pozycji napisanej z perspektywy takiego człowieka jakim jest Kacper Berger. Ta pozycja jest bardzo brutalna i przez to nie będzie odpowiednia dla wszystkich. Ci co lubią czytać o psychopatach, lubią zgłębiać ich umysł i obserwować zachowanie - na pewno będą zadowoleni z tej pozycji. Krzysztof Domaradzki przekonuje, że potrafi bardzo dobrze pisać, ma lekkie pióro i jest świetnym obserwatorem rzeczywistości, którą lekko ubarwioną ( a przynajmniej naiwnie myślę, że na prawdę w życiu tak to nie wygląda) przenosi na karty swoich książek. 

Książkę "Sprzedawca" polecam przede wszystkim fanom autora, a także czytelnikom, którzy lubują się w psychopatach, mordercach i wszelkim złu na tym świecie. Kacper Berger jest wszystkim tym co złe można spotkać w człowieku. 


Wydawca  - Wydawnictwo Czarna Owca 
Data wydania - 15.07.2020
Liczba stron - 576

Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz