środa, 12 sierpnia 2020

Odwet. Nie wkurzaj się - Gretchen McNeil

"ODWET. NIE WKURZAJ SIĘ" - Gretchen McNeil 



Pełen napięcia thriller i jednocześnie dowcipna historia czterech krańcowo różnych dziewcząt, które połączyły swoje siły, aby odegrać się na szkolnych prześladowcach. Nie przewidziały jednak, że gra stanie się bardzo ryzykowna i przysporzy im śmiertelnych wrogów…
Bree, Olivia, Kitty i Margot nie mają ze sobą nic wspólnego – a przynajmniej tak właśnie mają myśleć uczniowie i pracownicy ich liceum. Dziewczyny mają różne życiowe cele, innych przyjaciół i diametralnie odmienny styl życia. Łączy je jedno: wszystkie należą do Don't Get Mad (Zamiast Gniewu), tajnego stowarzyszenia, które anonimowo bierze odwet na szkolnych prześladowcach, złośliwych koleżankach i wrednych nauczycielach.

- opis Wydawcy 

"Odwet" jest pozycją, która wiedziałam, że może mi się spodobać, ale również że jest to książka skierowana do młodszej niż ja grupy wiekowej. Niemniej postanowiłam spróbować, gdyż mimo tych dwudziestu kilku lat (wciąż nie mogę w to uwierzyć) nadal tego typu opisy mnie kupują. Wciąż lubię, lub wydaje mi się, że lubię czytać o nastolatkach i ich problemach, a jeśli w grę wchodzi osadzenie fabuły w murach szkoły to tym bardziej chętniej sięgam po taki tytuł. 

Książka Gretchen McNeil zainteresowała mnie tym, że według osoby piszącej opis jest to połączenie "Pretty little liars" z "Całkiem zabawną historią". Przyznaję, że czym jest to drugie - nie mam pojęcia, ale jeśli chodzi o PLL to ja niesamowicie miło wspominam tę serię. Pamiętam jak przed laty potrafiłam w ciągu dnia przeczytać dwie części (nie były one długie). Właśnie dlatego byłam tak pozytywnie nastawiona do "Odwetu". 

Oczywiście zaintrygował mnie też opis książki Gretchen McNeil, który wspomina o stowarzyszeniu, którego członkinie mszczą się na niefajnych kolegach i koleżankach ze szkoły, a i co niektórym osobom z ciała pedagogicznego się może dostać. Jest to dyskusyjny temat, ale sama doskonale pamiętam jak to było w szkole, gdy ktoś nas obraził, albo powiedział coś z czego cała klasa miała ubaw - cała, oprócz nas. Z perspektywy czasu oczywiste jest, że te docinki małolatów nie mają większego znaczenia na nasze późniejsze życie, ale zdarzają się też przypadki brutalne. Wszyscy wiemy, że należy o tym pamiętać i zwracać uwagę młodych ludzi na to, aby  nie krzywdzili siebie nawzajem, gdyż nigdy nie wiadomo czy czyjaś obelga lub żart trafi na kogoś po kim to "spłynie" czy wręcz przeciwnie - trafimy na słabą psychicznie jednostkę. 

Przechodząc do książki "Odwet" - z tego co kojarzę to jest to druga wydana w Polsce powieść Gretchen McNeil. Pozycja choć jest świeżynką zyskuje duży rozgłos za sprawą serialu, który możemy obejrzeć w popularnym serwisie. 
Bree, Olivia, Kitty i Margot - cztery dziewczyny, które łączą się w stowarzyszenie Don't Get Mad. Krótko mówiąc nasze bohaterki na własną rękę, własnymi sposobami wymierzają sprawiedliwość tym, którym się według dziewczyn należy. One same nie mają ze sobą wiele wspólnego, a wręcz przeciwnie różni je prawie wszystko. Myślę, że stąd też tak fajnie i ciekawie czyta się tę książkę. Gdyby główne bohaterki były paczką przyjaciół - okej, ale jeśli one nie kolegują się ze sobą, a jedynie łączą siły we wspólnej sprawie - jeszcze bardziej mi się to podoba. Oczywiście jak we wszystkim tak też w przypadku klubu dziewczyn nastają ciemne czasy gdy ich ostatnia "ofiara" zostaje znaleziona zakrwawiona, a w dłoni ściska kartkę ze słowami, które wskazują ich jako winne. 

"Odwet" jest ciekawą pozycją dla młodzieży, ale starsi czytelnicy jeśli lubią tego typu książki to także znajdą w niej coś dla siebie. Nie muszę wspominać chyba o tym, że spodobał mi się pomysł jaki autorka miała na tę książkę. Wcześniej nie czytałam pozycji, która miałaby taki charakter i była przedstawiona z takiej perspektywy. Owszem Pretty Little Liars jest podobne, choć w tej serii to ktoś inny mści się na głównych bohaterkach. Krótko mówiąc "Odwet" bardzo mi się podobał, zaczynając od fabuły, po wykreowanie bohaterek aż po zakończenie. Nie wiem jeszcze czy jest to lektura, która ma szanse zostać ze mną na dłużej, ale na pewno w trakcie jej czytania byłam nią oczarowana i niesamowicie mnie intrygowały zawarte w niej wątki. 

Jeśli jesteście osobami w nastoletnim wieku i szukacie czegoś co Was zainteresuje co pierwszej strony, czego nie będziecie wstanie odłożyć póki nie skończycie to książka "Odwet" autorstwa Gretchen McNeil jest dla Was stworzona. Ciekawe bohaterki, tajne stowarzyszenie i trup, który wszytko zmienia - musicie to przeczytać! Myślę, że za jakiś czas, gdy już odrobinę zaczną zacierać mi się fakty z tej pozycji to  chęcią obejrzę serial - jestem ciekawa jego wykonania. 




Wydawca - Wydawnictwo IUVI
Data wydania - 29.07.2020
Liczba stron - 356
Cykl - Nie wkurzaj się [1] 


Za egzemplarz książki bardzo dziękuję Wydawnictwu IUVI!

1 komentarz:

  1. Brzmi ciekawie, ale jednak chyba zdecyduję się na obejrzenie serialu ;)

    OdpowiedzUsuń